Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial board
Periodicity
Sustainability and fees
Retractions
Contact
Edições
Current Issue
Previous Issues
Policies
Research with humans and animals
Ethics in research and publication
Peer review
Privacy and digital preservation policy
Equity policy
Ethics policy and good practice in publishing
Open access and copyright policy
Diretrizes
Guidelines for authors
Guidelines for evaluators
Guidelines for editors
Submission guidelines
Guidelines for manuscript preparation
Submissions
Indexers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 33 No. 74 (2024): Educação e Docência Universitária
Vol. 33 No. 74 (2024): Educação e Docência Universitária
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v33.n74
Published:
2024-06-05
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios
12
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
Liege Maria Queiroz Sitja, Maria Isabel da Cunha
13-16
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Tematico 74
Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy in Classroom Management: Influence of Personal Characteristics.
influence des caractéristiques personnelles
Salem Amamou, Jean-François Desbiens, François Vandercleyen, Anderson Araújo-Oliveira
17-34
PDF (Français (Canada))
O Estágio de Docência e sua Contribuição à Aprendizagem e Formação
um relato de experiência
Josué Cordovil Medeiros, Thaiany Guedes da Silva, Evandro Ghedin
35-50
PDF (Português (Brasil))
INCLUSIVE EDUCATION, THE PEDAGOGICAL RESIDENCE PROGRAM AND THE PANDEMIC:
reflections on the practices
Samara Cavalcanti da Silva, Neiza de Lourdes Frederico Fumes
51-66
PDF (Português (Brasil))
A Docência e a Aprendizagem em Cursos de Licenciaturas
Maria Isabel da Cunha, Maria Janine Dalpiaz Resckhe
67-80
PDF
PDF (Português (Brasil))
Aprendizagens Profissionais de Professores-Tutores no Método Problem-Based Learning (PBL)
Jefferson da Silva Moreira, David Moises Barreto dos Santos
81-99
PDF (Português (Brasil))
BECOMING A UNIVERSITY TEACHER: LEARNINGS, CONCEPTIONS, CHALLENGES AND ENGAGEMENTS
LEARNINGS, CONCEPTIONS, CHALLENGES AND ENGAGEMENTS
Elzanir dos Santos
100-118
PDF (Português (Brasil))
DIGITAL TECHNOLOGIES AND TEACHER LEARNING
STORIES AS A FUNCTION OF SPECIFIC KNOWLEDGE
Luciana de Lima Dusi, Stella Maria Peixoto de Azevedo Pedrosa, Sonia Regina Mendes dos Santos
119-132
PDF (Português (Brasil))
TEACHER PERCEPTIONS ABOUT THE TEACHING AND LEARNING PROCESS EXPERIENCED IN THE PANDEMIC CONTEXT
Gleyds Domingues, Kátia Cunha, José Ayron Lira dos Anjos
133-150
PDF (Português (Brasil))
Portraits of teaching in the socio-educational system:
training through biographical workshops
Tiago Sânzio dos Santos Pereira, Maria Amália Almeida Cunha, Licinia Maria Correa Correa
151-169
PDF (Português (Brasil))
Oriented and Reconstructed Practices: the reflexive formation in distance learning pedagogy courses
a formação reflexiva nos cursos de pedagogia EaD
Analisa Zorzi, Rosane Aragón, Gerson Luiz Millan
170-185
PDF (Português (Brasil))
Learning to teach in the popular pre-university courses: what graduates say
o que dizem os egressos
Marina Dias Saraiva, Elaine Gomes Matheus Furlan
186-202
PDF (Português (Brasil))
Os Incidentes Críticos Como Dispositivos Formativos na Docência Universitária
Liége Maria Queiroz Sitja
203-219
PDF
PDF (Português (Brasil))
ACTION RESEARCH AND TEACHING LEARNING
REFLECTIONS ON PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Zilda Tizziana Santos Araújo, Antonia Dalva França-Carvalho
220-239
PDF (Português (Brasil))
“Não Gostam de Quem Nunca Pisou em Sala de Aula”:
Trajetórias de Vida-Formação-Docência
CLAUDIA STARLING, Fernando Miranda Arraz, Silvia Ulisses de Jesus
240-257
PDF (Português (Brasil))
La Formación de Grado en Hospitales
los futuros médicos en búsqueda de la construcción de su identidad
Elisa Lucarelli, Claudia Filkelstein
258-274
PDF (Português (Brasil))
Professional Identity constitution of early career mathematics teachers
Ana Cláudia Barretto, Márcia Cristina de Costa Trindade Cyrino
275-294
PDF (Português (Brasil))
O memorial de formação e o processo de “tornar-se” professora de educação física
Rosianny Campos Berto, Gabriella de Oliveira Reis
295-314
PDF (Português (Brasil))
Interview
Desenvolvimento Profissional da Docência
entrevista com Maévi Anabel Nono
Isabel Maria Sabino de Farias, Maria da Graça Nicoletti Mizukami, Maévi Anabel Nono
315-328
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
The ENTERING SCHOOL AS A TEACHER
NARRATIVES FROM A SHARED EXPERIENCE
Amanda Raquel Rodrigues Pessoa, Iris Martins de Souza Castro, Sandy Lima Costa
330-347
PDF (Português (Brasil))
“The body wants, the soul understands”(?): religious crossings to the body-territory-LGBT+
atravessamentos religiosos ao corpo-território-LGBT+
Janivaldo Pacheco Cordeiro, Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios
348-362
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords