Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Previous Issues
Editorial Board
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 32 No. 71 (2023): Educação e Aprendizagem da Docência
Vol. 32 No. 71 (2023): Educação e Aprendizagem da Docência
Educação e Aprendizagem da Docência
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v32.n71
Published:
2023-08-01
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios, Natanel Reis Bomfim
12
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Temático 71
Teaching as Academically Based Professional Practice
Etta Hollins
21-38
PDF (Português (Brasil))
Comunidade Investigativa e Desenvolvimento Profissional de Professores
Maria da Graça Nicoletti Mizukami, Marcia Tostes Costa da Silva, Maria de Fátima Ramos de Andrade
39-58
PDF (Português (Brasil))
PDF
Building communities as an opportunity for teacher professional learning: a case study in Uruguay and Chile
estudio de casos en Uruguay y Chile
Andrea Tejera Techera, Mariela Questa-Torterolo, Claudia Cabrera Borges
59-73
PDF (Português (Brasil))
Necesidades de formadores de formadores respecto a la inclusión de tecnologías digitales
Necesidades de formadores de formadores respecto a la inclusión de tecnologías digitales
Ana Cabrera, Adriana Pérez Salatto, Marcela Pérez Salatto
74-91
PDF (Português (Brasil))
EDUCATORS' LEARNINGS FROM A HYBRID MENTORING PROGRAM ABOUT THE ADVISING AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROCESSES OF MENTORS
Brenda Karla Reis de Carvalho, Aline Maria de Medeiros Rodrigues Reali
92-104
PDF (Português (Brasil))
PDF
Aprendizagem da Docência em Pesquisas Originárias de Publicações de Países de Língua Inglesa
Isabel Maria Sabino de Farias, Marcel lima Cunha, Marília Duarte Guimarães
105-125
PDF (Português (Brasil))
PDF
O Lugar da Formação de Adultos na Pesquisa Sobre a Iniciação à Docência
José Angelo Gariglio, Carmen Cavaco
126-145
PDF (Português (Brasil))
PDF
Aprendizagem da Docência e o Desenvolvimento Profissional do Professor da Educação Infantil
o ensinar e aprender em foco
Tiago Pereira Gomes, Neide Cavalcante Guedes
146-163
PDF (Português (Brasil))
ACADEMIC MEMORIAL, MONITORING EXPERIENCE AND TEACHING LEARNING (2013-2016)
Felipe Cavalcanti Ivo, Maria da Graça da Cruz Barbosa, Maria Elizete Guimarães Caravlho
164-182
PDF (Português (Brasil))
TEACHING LEARNING BY TEACHER TRAINERS
DUE TO THE EDUCATIONAL PRACTICE AT UNIPÚNGUÈ/MANICA IN MOZAMBIQUE
Josania Lima Portela Carvalhêdo, Júlio Laissone Maquissene
183-199
PDF (Português (Brasil))
Itinerários de Pesquisas com Professores Iniciantes
Klinger Teodoro Ciríaco
200-218
PDF (Português (Brasil))
LEARNING TO BE A HIGHER EDUCATION TEACHER
A HISTORICAL-CULTURAL PERSPECTIVE
Carla Rosane Paz Arruda Teo, Solange Maria Alves
219-236
PDF (Português (Brasil))
TEACHING PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF EXPERIENCED TEACHERS:
BARRIERS AND INVESTMENTS
Amarildo Gomes Pereira, Rosa Maria Moraes Anunciato
237-254
PDF (Português (Brasil))
(Re)Vendo a Formação Continuada de Professoras e o Pensamento Algébrico nos Anos Iniciais
Danielle Abreu Silva, Cármen Lúcia Brancaglion Passos
255-273
PDF (Português (Brasil))
WHAT ARE THE CHALLENGES OF BEGINNING IN TEACHING?
STUDY WITH TEACHERS FROM CEARÁ
Maria Mikaele da Silva Cavalcante, Iure Coutre Gurgel, Luciana de Oliveira Souza Mendonça
274-286
PDF (Português (Brasil))
Da Inserção Profissional à Perseverança Docente
trajetórias de docentes do Distrito Federal (2010-2022)
Denise Gisele de Britto Damasco, Laurizete Ferragut Passos
287-307
PDF (Português (Brasil))
Aprendizagens da Docência no Ensino Superior Indígena Intercultural
Amanda Pereira da Silva Azinari, Filomena Maria de Arruda Monteiro
308-323
PDF (Português (Brasil))
Narrativas de Futuras Professoras Indígenas Kaingang
conhecimentos, experiências e desafios em seus processos de aprendizagem da docência
Ivone Maria Mendes Silva
324-342
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
Curriculum and Educational Digital Games
the development of social demands
Patrícia Margarida Farias Coelho, Marcos Rogério Martins Costa, José Armando Valente
344-361
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords