Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Previous Issues
Editorial Board
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 61 (2021): Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade
Vol. 30 No. 61 (2021): Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade
Educação do Campo
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v30.n61
Published:
2021-10-19
Full Issue
pdf (Português (Brasil))
Editorial
EDITORIAL
Emanuel Rosário Santos Nonato
12
pdf (Português (Brasil))
Apresentação
PRESENTATION
Monica Castagna Molina, Sandra Regina Magalhães de Araujo
13-16
pdf (Português (Brasil))
Themed Issue 61
Countryside Education wihtin Bahia State University
historical approach
Maria Jucilene Lima Ferreira, Luzeni Ferraz de Oliveira Carvalho, Maria Nalva Rodrigues de Araújo Bogo
17-37
pdf (Português (Brasil))
Universidade, desenvolvimento territorial e educação do campo no Vale do Jaguaribe
Sandra Maria Gadelha de Carvalho, José Ernandi Mendes, Jamira Lopes de Amorim
52-67
pdf (Português (Brasil))
Os movimentos sociais na construção das políticas de formação de educadores/as do campo
Heloisa da Silva Borges, Érica de Souza e Souza
68-84
pdf (Português (Brasil))
STATE AND SOCIAL MOVEMENTS:
A LOOK AT PRONERA
Jullyane Santana, Marli Gonçalves, Rosana Cruz
85-102
pdf (Português (Brasil))
THE POLICY OF TECHNICAL-PROFESSIONAL TRAINING FOR ITESP FOUNDATION TO BENEFICIARIES OF AGRARIAN REFORM
Juliana Binatto Schaer Gonzaga, Marcos Vinicius Francisco, Erika Porceli Alaniz
103-122
pdf (Português (Brasil))
PEDAGOGY OF RESISTANCE AND SOCIO-ENVIRONMENTAL DISCOURSE. ANOTHER LEADING ROLE OF EDUCATION FIELD.
PEDAGOGY OF RESISTANCE AND SOCIO-ENVIRONMENTAL DISCOURSE. ANOTHER LEADING ROLE OF EDUCATION FIELD.
Maria das Graças da Silva
123-137
pdf (Português (Brasil))
Performance of undergraduates in Countryside Education
reflections on praxis
Mônica Castagna Molina, Marcelo Fabiano Rodrigues Pereira
138-159
pdf (Português (Brasil))
Educação do campo e formação de educadoras(es)
experiências nas Ciências Humanas e Sociais
Alessandro da Silva Guimarães, Miriã Lúcia Luiz, Janinha Gerke
160-177
pdf (Português (Brasil))
The The challenges and potential of the area of Natural Sciences in the LEDOCS of Southern Brazil
Ehrick Eduardo Martins Melzer, Prof. Dr. Elizandro Maurício Brick, Profª Drª Marilisa Bialvo Hoffmann
178-192
pdf (Português (Brasil))
Studies on CEFFAS in Brazil
state of the art and contemporary perspectives
Sandra Regina Magalhães de Araújo
193-218
pdf (Português (Brasil))
Agroecologia nas escolas do campo
um processo em construção
Nivia Regina da Silva, Gilvania de Oliveira Silva de Vasconcelos
219-232
pdf (Português (Brasil))
Educação do Campo, Território e a Escola da/na Ilha no Litoral do Paraná
Adalberto Penha de Paula, Leilah Santiago Bufrem
233-252
pdf (Português (Brasil))
THE INITIAL FORMATION OF TEACHERS TO WORK IN RURAL SCHOOLS:
WHAT IS THE ROLE OF PEDAGOGY COURSES?
Renata Queiroz de Moraes Americano, Anamaria Santana da Silva
253-266
pdf (Português (Brasil))
Política curricular e Educação do Campo
discussões e práticas de gestão educacional em tempos de pandemia
Gabriela Sousa Rego Pimentel, Simone Leal Souza Coité
267-282
pdf (Português (Brasil))
Desafios da formação docente no Programa Escola Da Terra
análise da experiência na UFRRJ
Ramofly Bicalho Santos, Suelen Pereira Estevam, Pedro Clei Sanches Macedo
283-298
pdf (Português (Brasil))
RURAL PUBLIC SCHOOL IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL POLICIES: CHALLENGES TO THE FORMATIVE PRACTICES OF THE EARTH’S SCHOOL PROGRAM IN BRAZIL AND IN THE PARAENSE AMAZON
ddesafios as práticas formativas do Programa Escola Da Terra no Brasil e na Amazônia Paraense
Salomão Mufarrej Hage, HELLEN DO SOCORRO DE SILVA, Maria Natalina Mendes Freitas
299-314
pdf (Português (Brasil))
STUDIES
A educação como “água paralítica"
“novos” rumos das políticas públicas em educação
Caio Corrêa Derossi, Joana D’Arc Germano Hollerbach, Cecília Carmanini de Mello
316-328
pdf (Português (Brasil))
A Avaliação Educacional como Política Pública de Resistência
o caso do SINAES
Roberto Araújo da Silva
329-343
pdf (Português (Brasil))
Análise da qualidade dos cursos do Programa Universidade para Todos (PROUNI)
Camila Yuri Santana Ikuta, Gladys Beatriz Barreyro
344-363
pdf (Português (Brasil))
Interview
Interview with physicist Marcelo Gleiser
Stela Guedes Caputo
365-373
pdf (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords