Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Corpo Editorial
Periodicidade, idiomas e forma de publicação
Diretrizes para autores
Diretrizes para avaliadores
Diretrizes para Editores
Submissions
Ética em pesquisa
Avaliação por pares
Similaridade e Política de Retratação
Política de Equidade
Política de Acesso Aberto
Sustentabilidade e Taxa de Processamento APC
Política de Preservação digital
Privacy Statement
Fluxo Editorial
Apoio
Contact
Current
Archives
Fontes/Indexadores
Template e CheckList
Announcements
Ad hoc Reviewers
Avaliadores Ad hoc 2024
Avaliadores Ad hoc 2023
Avaliadores ad hoc 2022
Avaliadores ad hoc 2021
Avaliadores ad hoc 2020
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
(2023), v. 8, Publicação Contínua
(2023), v. 8, Publicação Contínua
DOI:
https://doi.org/10.29378/plurais.v8i00
Published:
2023-10-10
Apresentação
Education and Society
Movements, paths and challenges of scientific research
Célia Tanajura Machado, Thayse Lacerda Assis, Alan José Alcântara de Figueiredo (Author)
e023001
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
Artigos
HagáQuê software
A pedagogical proposal to decolonize the curriculum at the José Bonifácio State Quilombola School in Macapá/AP
Neliane Alves de Freitas, Piedade Videira (Author)
e023002
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Educación e identidad colectiva
Education and collective identity
Viviane Merlim Moraes (Author)
e023003
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Sensitive Trans-Philosophy of the Rhizome
A planetary-complex decolonial system
Milagros Elena Rodríguez (Author)
e023004
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Education offered in the COVID-19 pandemic
How to nominate?
Camila Lopes da Silva (Author)
e023005
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Pedagogical workshops
Teachers’ mental health promotion at school
Rosane Barreto Ramos Santos, Paulo Pires de Queiroz (Author)
e023006
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Articulation of the culture of peace and school management
Contributions of a systematic review study
Dilce Brasil de Souza, André de Azambuja Maraschin, Renata Hernandez Lindemann, Crisna Daniela Krause Bierhalz (Author)
e023007
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Linking and transfer university in Argentina
Evaluation of the impact of an extension program on local development from the perspective of entrepreneurship
Ricardo Costa Caggy, Aldana Ayelén Kimel, Belén Leiva, María Julia Gaioli Borgert (Author)
e023008
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
Education of multivalent teachers in Pedagogy programs
What does the prescribed curriculum say?
Antonio Anderson Brito do Nascimento, Emerson Augusto de Medeiros (Author)
e023009
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Intellectual Turns and Latin American Social Lucidity
Renata Ovenhausen Albernaz (Author)
e023010
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Educational perspective from the perspective of adolescents in compliance with socio-educational measures
Miriam Estela Cardoso Dedoja , Gesilane de O. Maciel José (Author)
e023011
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Brazil, a country for all?
The faces of hostility in the narratives of university student refugees
Rosane Machado Rollo, Camilo Darsie, Mateus Aparecido de Faria, Cristianne Maria Famer Rocha (Author)
e023012
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Popular social struggles for quilombola territory and the agricultural issue
Ramofly Bicalho, Guilherme Goretti Rodrigues, Pedro Clei Sanches Macedo (Author)
e023013
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
The production of the feminine in the Professional and Technological Education environment
Marcia Helena Sauaia Guimarães Rostas, Liliana Soares Ferreira (Author)
e023014
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
The influence of international policies on EJA in contexts of deprivation and liberty restriction
An analysis of Brazil and Chile
Paula Cabral, Maria Hermínia Lage Fernandes Laffin, Violeta Acuña-Collado (Author)
e023015
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Conceptions and Practices of Teachers of Basic Education in Brazil on Environmental Education
Carlos Alberto Vasconcelos, Cleane Santos de Almeida, João Victor Pereira dos Santos (Author)
e023016
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Social movements, technology and digital inclusion
The urgency of a debate
Jefferson Luis da Silva Cardoso, Rosângela Araújo Darwich (Author)
e023017
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
ICT and ST in education
Towards new schools in smart cities
Matheus Alexandre da Silva Camargo, Paula Magda da Silva Roma (Author)
e023018
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Articulations between teaching, research and extension
Connecting TD and Rural Education
Carolina Aranha, Andréia Dalcin (Author)
e023019
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Use of digital technologies in the training of deaf students in higher education
A literature review
Lidiane Pereira Silva, Flávia Roldan Viana (Author)
e023020
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Discursive articulations and educational meanings for ethnic-racial relations in basic education
Zelânia do Carmo Silva, Benedito G. Eugenio (Author)
e023021
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Being a woman and deaf in a higher level course
Audism and gender in debate
Carlos Roberto de O. Lima (Author)
e023022
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Hierarchical segregation in the Federal Network of Professional, Scientific and Technological Education
Catia Brito dos Santos Nunes, Jorge García Marín, João Diógenes Ferreira dos Santos (Author)
e023023
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
Preparation of the Entrepreneurial Education Program
Case study in a Municipal School in the city of Teófilo Otoni/MG
Bethânia Maria Gonçalves Klier, Andreia Teixeira de Oliveira Santos, Ciro Meneses Santos (Author)
e023024
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
The Health at School Program (PSE) in the State of Pernambuco
From the characterization of the scenario to the effectiveness of the policy in the municipalities
Wellington Lins de Souza, Vilde Gomes de Menezes, Thiago Rodrigo Fernandes da Silva Santos (Author)
e023025
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
HTML (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))
acessos
Localização dos acessos
issn
Keywords
lockss
ARQUIVAMENTO E PRESERVAÇÃO
Current Issue
Developed By
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (Canada)
Make a Submission
Make a Submission