Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Previous Issues
Editorial Board
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 32 No. 69 (2023): Educação, Formação e Violência Escolar
Vol. 32 No. 69 (2023): Educação, Formação e Violência Escolar
Dossiê Temático Educação, Formação e Violência Escolar.
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v32.n69
Published:
2023-01-29
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
EDITORIAL
Emanuel do Rosário Santos Nonato
12
PDF (Português (Brasil))
Themed Issue 69
Algunas Discusiones y Reflexiones Conceptuales Sobre la Educación y el Preconcepto
Horacio Martin Ferber
27-41
PDF (Español (España))
Concepções de Professores Sobre Bulliyng e Formas de Enfrentamento no Contexto Escolar
Jaciete Barbosa dos Santos, Lucimêre Rodrigues De Souza, Viviane Borges Dias
42-58
PDF (Português (Brasil))
AMONG SO MANY VIOLENCES: POLICIES, PLACES AND THE CONSTRUCTION OF SCHOOL’S MEANING
políticas, lugares e a construção do sentido da escola
Luciana Haddad Ferreira, Andreza Barbosa, Gabriel Meneses Barros
59-77
PDF (Português (Brasil))
Violência Escolar de Gênero
uma abordagem teórico-crítica
Luciana Dadico
78-89
PDF (Português (Brasil))
Diferencias Entre Estudiantes Y Docentes de Una Escuela Secundaria Respecto al Bullying y la Discriminación
Anayanzin Antonio Cañongo, Gabriela Ordaz Villegas, Guadalupe Acle Tomasini
90-105
PDF (Español (España))
“Regra Tácita”
racismo religioso no ambiente escolar em Salvador e Recôncavo Baiano
Jalusa Silva de Arruda, Otto Vinicius Agra Figueiredo, Edmar Ferreira Santos
106-124
PDF (Português (Brasil))
Analysis of Research on Curricular Practices in Fighting Bullying and Cyberbullying
Miriam Bitencurti, Carla Busato Zandavalli
125-146
PDF (Português (Brasil))
Violência Contra Estudantes Com Deficiência em Situação de Inclusão na Escola Pública
Lívia de Lima Miranda, Valdelúcia Alves da Costa
147-166
PDF (Português (Brasil))
Inclusion and school violence:
Contributions from an empirical study in Rio de Janeiro
Vania Mefano, Marina Maldonado Lopes, Sonia Cristina Soares Dias Vermelho
167-186
PDF (Português (Brasil))
Myths about bullying
what does the scie:nce say?
Grazielli Fernandes, Débora Dalbosco Dell'Aglio
187-201
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
Lifelong Teacher Training innovative practices and technologies
Arline Thomé da Silva, Daniela Tomio
203-222
pdf (Português (Brasil))
Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação
o ensino de geografia e a apropriação conceitual
Luiz Martins Junior; Rosa Elisabete M.W. Martins; Julice Dias
223-237
pdf (Português (Brasil))
Collaborative learning mediated by SSC blended learning device
Sheilla Silva Conceição, Henrique Nou Schneider
238-260
PDF (Português (Brasil))
Avaliação da Aprendizagem no Ensino a Distância Online
perspectivas teórico-metodológicas
Eniel Espirito Santo, Ariston de Lima Cardoso, Adilson Gomes dos Santos
261-276
PDF (Português (Brasil))
Sign Language and Virtual Learning Environments:
Systematic Literature Mapping
Aline Dubal Machado, Francieli Motter Ludovico, Patrícia da Silva Campelo Costa Barcellos
277-290
PDF (Português (Brasil))
Interview
Perspectivas, contradições e crítica do Letramento Científico como dispositivo educacional
entrevista com Pedro Demo
Marcello Ferreira, Marcos Rogério Martins Costa, Pedro Demo
292-312
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords