Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Previous Issues
Editorial Board
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 68 (2022): Education and storytelling
Vol. 31 No. 68 (2022): Education and storytelling
Educação e Contação de Histórias
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v31.n68
Published:
2022-10-26
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
EDITORIAL
Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios
12
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
APRESENTAÇÂO
Renata Junqueira de Souza, Rosemary Lapa de Oliveira
13-19
PDF (Português (Brasil))
Themed Issue 68
Storytelling Under Complex Thinking
understanding the human, including and reconnecting knowledges
Flavia Diniz Roldão, Anderson Francisco Vitorino, Ricardo Antunes de Sá
20-33
PDF (Português (Brasil))
A Preparação do Conto e do Contador de Histórias
Luciene Souza Santos, Mary de Andrade Arapiraca, Luciana Maria Ávila Carvalho
34-47
PDF (Português (Brasil))
PDF
Plan and Tell
experience with storytelling at CELLIJ
Isabela Delli Colli Zocolaro, Renata junqueira de Souza, Jefferson A. Stevenson
48-68
PDF
PDF (Português (Brasil))
Storytelling Mediated by Alternative Communication in TEA
revisando estudos
Ana Aparecida de Oliveira Machado Barby, Paloma Aparecida Oliveira Ratuchne, Gabriela Christine Spinardi
69-84
PDF (Português (Brasil))
Storytelling in Class Attention Time
conversations with/between ancestralities
Maria Alice Gouvêa Campesato
85-102
PDF (Português (Brasil))
Storytelling to, With, and By Children in Outer Early Childhood School
Débora Cristina Sales da Cruz Vieira
103-115
PDF (Português (Brasil))
PDF
Contar Histórias no Atendimento Educacional Especializado
perspectivas contemporâneas
Jaqueline Sousa Santos Pita, Rosemary Lapa de Oliveira
117-129
PDF (Português (Brasil))
PDF
A Performance de Contação de Histórias
A CHOREOGRAPHY OF THOUGHT ABOUT EVENTS, CHILDHOOD AND TEACHING
Thais Braz Duarte, Cilene Nascimento Canda
130-147
PDF (Português (Brasil))
Comunidade Narrativa e Performance
a formação de crianças contadoras de história
Elisa Maria Dalla-Bona, Selma Soczecki Leal , Adriana Vaz
148-167
PDf (Português (Brasil))
Educação Social e Contação de História Como Aporte Didático-Metodológico
Danielle Rezera, Walson Lopes
168-180
PDF (Português (Brasil))
Contribuições da Contação de Histórias em Libras Para a Educação de Surdos
Lidiane Rodrigues Brito, Maria Clara Maciel de Araújo Ribeiro
181-199
PDF (Português (Brasil))
“Victory, Victory, the Story is Over!”
Children’s Narratives in Podcasts
Letícia Águida Bento Ferreira, Lidnei Ventura
200-214
PDF (Português (Brasil))
Literatura Digital Infantil, Experiências Sonoras e Audição de Histórias
Edgar Roberto Kirchof, Giselly Lima de Moraes
215-230
PDF (Português (Brasil))
PDF
African and Afro-Brazilian Literature in the Construction of Children’s Identity in Preschool
Simone Ribeiro, Danielle Fortuna, Jacqueline Lima
231-246
PDF (Português (Brasil))
Recontextualizing Sciences Through Storytelling
network and hybridity in education
Luciana Backes, Catherine Bruguière, Vera Lucia Felicetti, Naidi Carmen Gabriel
247-264
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
Families of People With Intellectual Disabilities
caring and educating in parental and social support networks
Cláudia Paranhos Portela, Lívia Alessandra Fialho Costa
266-676
PDF (Português (Brasil))
Protagonism and Formative Processes
a case study of literacy in cuba (1961)
José Joaquim Pereira Melo, Roseli Gall do Amaral , Dayane de Freitas Colombo Rosa
277-293
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords