Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Previous Issues
Editorial Board
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 66 (2022): Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade
Vol. 31 No. 66 (2022): Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade
Educação Básica e Universidade: Redes de Formação Docente na América Latina
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v31.n66
Published:
2022-05-30
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Revista da FAEEBA Educação e Contemporaneidade: 30 anos!
Livia Fialho Costa
12
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
APRESENTAÇÃO
Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios, Carmen Sanches Sampaio
13-18
PDF (Português (Brasil))
Themed Issue 66
Redes de formación, investigación y pedagogía
documentación narrativa de colectivos docentes junto a la universidad
Daniel Suárez, Paula Dávila
19-30
PDF (Español (España))
BETWEEN LATIN AMERICAN TEACHING NETWORK AND COLLECTIVES
weaving formative experiences
Mairce da Silva Araújo, Regina Aparecida Correia Trindade, Danusa Tederiche Borges de Faria
31-46
pdf (Português (Brasil))
Particularities of teachers`academic networks in Colombia
Fabio Jurado Valencia
47-58
PDF (Español (España))
Del encuentro-maestro, del cuidado y de las redes y colectivos docentes en América Latina
Carmen Sanches Sampaio, María Yanet Gómez Sosa, Tiago Ribeiro
59-73
PDF (Español (España))
Processo formativo coletivo em redes de docentes investigadores desde e na escola
Maria Cristina Pansera de Araújo , Sandra Elisabet Bazana Nonenmacher
74-87
PDF (Português (Brasil))
Collective of narrator teachers
weaving of research-training networks in basic school
Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios, Leandro Gileno Militão Nascimento
88-102
PDF (Português (Brasil))
Digital literacy in times of uncertainty
Roberto Isidro Pulido Ochoa
103-115
PDF (Español (España))
Cirandar entre cirandas de escrita
Experiência de formação em rede
Aline Machado Dorneles, Maria do Carmo Galiazzi
116-132
PDF (Português (Brasil))
Rede nacional das licenciaturas em ensino religioso e o movimento de decolonização religiosa da escola
Elcio Cecchetti, Anderson Luiz Tedesco
133-149
PDF (Português (Brasil))
DECOLONIAL INTERCULTURAL EPISTEMOLOGY AND INDIGENOUS SCHOOL EDUCATION IN AN URBAN CONTEXT
AMONG INDIGENOUS TEACHER´S TRAINING/IDENTITY/PRAXIS IN THE CITY OF MANAUS-AM
Luciane Rocha Paes, Jucinôra Venâncio de Souza Araújo, Rita Floramar Fernandes dos Santos
150-172
PDF (Português (Brasil))
Notas de uma metodologia contracolonial teórico-brincante
encontros de educadores a "qual' distância?
Lúcia Cavalieri, Tatiana de Freitas Ordonhes de Mello, Lea Velocina Tiriba
173-190
PDF (Português (Brasil))
PEER EDUCATION AS ETHICAL AND POLITICAL ACTION
Josiane Jarline Jäger, Marta Nörnberg
191-206
PDF (Português (Brasil))
STRUGGLES AND TRAINING FOR OTHER TEACHERS
Sueli de Lima Moreira, Graciane de Souza Rocha Volotão, Aldaléa Figueiredo dos Santos
207-219
PDF (Português (Brasil))
COMPLEX COMPOSITIONS OF A FORMATION
BETWEEN THE RAW MATERIAL AND THE TEACHER'S MASTERPIECE
Luciana Pacheco Marques, Alan Willian de Jesus
220-233
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
O cenário da formação de professores dos anos iniciais
o caso da cidade do Rio de Janeiro
Silvana Soares de Araujo Mesquita
235-258
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords