Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Previous Issues
Editorial Board
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 62 (2021): Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade
Vol. 30 No. 62 (2021): Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade
Educação e Literatura: D'África e suas Diásporas
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v30.n62
Published:
2021-06-30
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Eucação e Literatura:
d'África e suas Diásporas
Maria Anória de Jesus Oliveira, Eliane Santana Dias Debus
12-15
pdf (Português (Brasil))
Themed Issue
Das "Mina" às meninas na Linju:
tecendo anseios, trilhas e (contra)pontos
Maria Anória de Jesus Oliveira
16-29
pdf (Português (Brasil))
The role of black leaders in children's books after the enactment of the Law 10.639/03:
resignifying simplistic visions?
Vivian Stefanne Soares Silva
30-45
pdf (Português (Brasil))
Being a black boy: an analysis in children's literature books
Tarcia Regina Silva, Ernani Santos
46-61
pdf (Português (Brasil))
Angelina Neves e a Coleção de Histórias Tradicionais:
de coelhos, hienas e macacos
Eliane Santana Dias Debus, Etelvino Manuel Raul Guila, Zâmbia Osório dos Santos
62-75
pdf (Português (Brasil))
Literary enjoyment in children's African Literature
Débora Cristina de Araujo, Thiara Cruz de Oliveira
76-88
pdf (Português (Brasil))
Children's and Youth's Literature with black characters:
an afrocentric approach
Renan Fagundes de Souza, Ione da Silva Jovino
89-102
pdf (Português (Brasil))
Perro viejo (2005) de Teresa Cárdenas e a perspectiva étnico-racial na aula de ELE
Josenildes Freitas
103-117
pdf (Português (Brasil))
Critical racial literary and reading policies in early childhood education in Curitiba
Paulo Vinicius Baptista da Silva, Rita de Cássia Moser Alcaraz
118-134
pdf (Português (Brasil))
Considerando os Quilombos Editoriais, é possível falar em "ilustração afro-brasileira"?
Josias Gomes, Rodrigo Jesus
135-151
pdf (Português (Brasil))
Que fim levaram todas as cores?
As imagens que uma política pública conta para nós
Mariana Passos Ramalhete, Samira da Costa Sten
152-166
pdf (Português (Brasil))
STUDIES
Portuguese colonialism, lusotropicalism, racism and anti-racist struggles:
interview with Marta Araújo
Otto Vinicius Agra Figueiredo, Jalusa Silva de Arruda, Marta Araújo
168-186
pdf (Português (Brasil))
An emancipatory teaching strategy based on the Theory of Social Representations
Giseli Passador Lombardi, Adelina de Oliveira Novaes
187-203
pdf (Português (Brasil))
Educação contra os quadros de guerra
Fernando Guimarães Oliveira da Silva
204-222
pdf (Português (Brasil))
Aprender ensinando:
o que dizem as pesquisas sobre o tema
Luiz Marcelo Darroz, Jean Carlos Nicolodi, Cleci Teresinha Werner da Rosa
223-242
pdf (Português (Brasil))
Controvérsias e binarismos:
concepções de professoras sobre brincadeiras e gênero na Educação Infantil
Luciane Cristina Correa, Mareli Eliane Graupe, Regina Ingrid Braganolo
243-258
pdf (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords