Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial board
Periodicity
Sustainability and fees
Retractions
Contact
Edições
Current Issue
Previous Issues
Policies
Research with humans and animals
Ethics in research and publication
Peer review
Privacy and digital preservation policy
Equity policy
Ethics policy and good practice in publishing
Open access and copyright policy
Diretrizes
Guidelines for authors
Guidelines for evaluators
Guidelines for editors
Submission guidelines
Guidelines for manuscript preparation
Submissions
Indexers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 48 (2017): Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade
Vol. 26 No. 48 (2017): Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v26.n48
Published:
2019-11-12
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
EDITORIAL
Lívia Fialho Costa, Elizeu Clementino de Souza
11
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
APRESENTAÇÃO
Katharina Döring, Magali Kleber
19-26
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
TRAMA NA CINELÂNDIA: A NORMATIZAÇÃO DO ENSINO RELIGIOSO NO MUNICÍPIO DO RIO DE JANEIRO
Jordanna Castelo Branco
243-256
PDF (Português (Brasil))
Artigos
OUVINDO A DIVERSIDADE MUSICAL DO MUNDO – PARA UMA EDUCAÇÃO MUSICAL COGNITIVA “ALÉM DAS FRONTEIRAS”
Katharina Döring
27-46
PDF (Português (Brasil))
DIALOGANDO COM OS ORDENAMENTOS BRASILEIROS VOLTADOS AO ENSINO DAS ARTES E DA MÚSICA
Sonia Regina Albano de Lima
47-60
PDF (Português (Brasil))
REINSTATING THE SOFT SCIENCE OF AFRICAN INDIGENOUS MUSICAL ARTS FOR HUMANITYSENSED CONTEMPORARY EDUCATION AND PRACTICE
Meki Nzewi
61-78
PDF (Português (Brasil))
A MÚSICA E AS ARTES NA FORMAÇÃO DO PEDAGOGO: POLIVALÊNCIA OU INTERDISCIPLINARIDADE?
Sergio Luiz Ferreira de Figueiredo
79-96
PDF (Português (Brasil))
FORMACIÓN DOCENTE EN MÚSICA EN CHILE: UNA APROXIMACIÓN HISTÓRICA DESDE TRES UNIVERSIDADES
Carlos Poblete Lagos
97-109
PDF (Português (Brasil))
A MÚSICA E A ARTICULAÇÃO ENTRE AS DIFERENTES LINGUAGENS DO ENSINO DE ARTE
Cristine Roberta Piassetta Xavier, Joana Paulin Romanowski
111-122
PDF (Português (Brasil))
MUSIC EDUCATION IN SOCIAL CONTEXTS – A STUDY PROGRAM
Christiane Gerischer
123-137
PDF (Português (Brasil))
Experiências musicais no espaço escolar: narrativas de jovens indígenas
Mara Pereira da Silva
139-150
PDF (Português (Brasil))
O PROJETO “A MÚSICA DA GENTE”: ENTREVISTA COM CARLOS KATER
Regina Marcia Simão Santos, Carlos Kater
151-166
PDF (Português (Brasil))
GEOGRAFIA E MÚSICA: PENSAR A PARTIR DO KOSMOS SONORO GUARANI
Cláudio Benito Oliveira Ferraz, Anedmafer Mattos Fernandes
167-185
PDF (Português (Brasil))
DIVERSIDADE MUSICAL E FORMAÇÃO DE PROFESSORES(AS): QUAL MÚSICA FORMA O(A) PROFESSOR(A) DE MÚSICA?
Renan Santiago, Ana Ivenicki
187-204
PDF (Português (Brasil))
MÚSICA E UNIDOCÊNCIA: PENSANDO A FORMAÇÃO E AS PRÁTICAS DE PROFESSORES DE REFERÊNCIA
Cláudia Ribeiro Bellochio, Vanessa Weber, Zelmielen Adornes de Souza
205-221
PDF (Português (Brasil))
MITOLOGIA DOS ORIXÁS: MOSTRA ARTÍSTICA INTERDISCIPLINAR ENVOLVENDO ALUNOS DE LICENCIATURA
Simone Marques Braga, Luciene Souza Santos, Aaron Roberto de Mello de Mello Lopes
223-239
PDF (Português (Brasil))
MÚSICA E UNIDOCÊNCIA: PENSANDO A FORMAÇÃO E AS PRÁTICAS DE PROFESSORES DE REFERÊNCIA
Cláudia Ribeiro Bellochio, Vanessa Weber, Zelmielen Adornes de Souza
205-221
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords