Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Sobre o ELEM
Programação
Inscrição
Submissão
Apresentação de trabalho
Anais
mais
Editorial Team
Announcements
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 01 (2023): IV Encontro de Ludicidade e Educação Matemática
Vol. 4 No. 01 (2023): IV Encontro de Ludicidade e Educação Matemática
Published:
2022-12-28
Comunicações Científicas
O ENSINO DO CONCEITO DE EQUAÇÃO EM UMA TURMA DO ENSINO FUNDAMENTAL NOS ANOS FINAIS: uma história virtual alicerçada no movimento lógico-histórico
Ana Luiza Amaral Garcia, Maria Marta Da Silva
e202329
PDF (Português (Brasil))
A MATEMÁTICA E A LUDICIDADE: ARTICULAÇÕES ENTRE CÁLCULOS E BRINCADEIRAS NO CONTEXTO ESCOLAR
Fabiane Passarini Marques Pizaneschi
e202331
PDF (Português (Brasil))
INCLUSÃO DE ALUNOS COM TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA NO ENSINO DE MATEMÁTICA
INCLUSION OF STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER IN MATHEMATICS TEACHING
Vanessa Caribé Duarte, Gilberto Lima dos Santos
PDF (Português (Brasil))
O ENSINO DA MATEMÁTICA: CONEXÕES ENTRE A CRIATIVIDADE, O CONCRETO E O ABSTRATO NO CONTEXTO ESCOLAR
Fabiane Passarini Marques Pizaneschi
PDF (Português (Brasil))
Mathematics and students with Down Syndrome: pedagogical proposal that enhances the teaching-learning of multiplication with natural numbers
Andressa Nascimento da Silva, Genilda Souza de Cerqueira Dias, Erivelton Nonato de Santana
e202336
PDF (Português (Brasil))
MATHEMATICS TEXTBOOK: A LOOK AT THE PLAYFULNESS PRESENT IN BOOKS
Roseli Filomena Werlang, Karin Ritter Jelinek
PDF (Português (Brasil))
The Importance of Mathematics in Early Childhood Education:
A Bibliographical Look
Rodrigo Magno dos Santos Vale
e202330
PDF (Português (Brasil))
O PAPEL DOS JOGOS E ATIVIDADES LÚDICAS NA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA: AMPLIANDO CONHECIMENTOS E RACIOCÍNIO LÓGICO DE FORMA DINÂMICA E CRIATIVA
Maria Madalena Menezes Rolleri, Maria Isabel Menezes Rolleri, Guilherme Araújo Soares
PDF (Português (Brasil))
The importance of games in mathematics teaching
Maria Célia de Lima Batista, Yasmin Gabrielle Barbosa Soares, Maria da Conceição Alves Bezerra
e202301
PDF (Português (Brasil))
GAME MATIX: an experience in the period of the COVID-19 pandemic
José Vitor Ramos de Lima, Franklin Fernando Ferreira Pachêco, Valéria da Silva Santos, Alan Gustavo Ferreira
e202334
PDF (Português (Brasil))
GAMES IN INCLUSIVE MATHEMATICS EDUCATION IN TEACHING DIVISIBILITY RULES: A SYSTEMATIC ANALYSIS OF THE LITERATURE
Maria Nubia Tavares, Maria Nayane Jesus, Érica Santana Silveira Nery
PDF (Português (Brasil))
Livro paradidático e sua presença nas edições do ENEM: alternativas para a ludicidade na Educação Matemática
Ana Paula Perovano, Douglas Ribeiro Guimarães, Beatriz Fernanda Litoldo
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiências
Teaching mathematics in the early years: (auto)biographical crossings of a teacher in training
Rafayana Coelho de Matos , Felipe da Costa Negrão
e202326
PDF (Português (Brasil))
Naval Battle on the Cartesian Plane
Marilena RebeloCoelho
e202306
PDF (PORTUGUÊS) (Português (Brasil))
An adaptation of Math Games for Elementary School
Rasec Almeida dos Santos, Natália Pedroza, Diego Soares Monteiro da Silva, Leandro da Silva Machado, Jean Felipe de Assis
e202333
PDF (Português (Brasil))
DOES IT HAVE GEOMETRY? YES SIR! BETWEEN INTERACTIONS AND PLAY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
MARIA MARCILENE MELO, ARTHUR MACHADO GONÇALVES JUNIOR
PDF (Português (Brasil))
THE DOMINO OF FRACTIONS IN MATHEMATICS TEACHING
REPORTS OF THE USE IN 6TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL CLASSES
Rodrigo Ramos de Souza
PDF (Português (Brasil))
MATHEMATICAL BINGO WITH FIRST DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS
Larissa Carvalho Conceição, Marilena Rebelo Coelho, Nathália da Costa Dias, Julia Schaetzle Wrobel
PDF (Português (Brasil))
THE MATHEMATICS TEACHING LABORATORY AND THE PANDEMIC PERIOD: REFLECTIONS ON AN EXPERIENCE IN THE FINAL YEARS OF ELEMENTARY EDUCATION
Sealtiel da Silva Muricy, Veridiane Neri dos Santos, Ana Paula Santos de Araújo, Américo Junior Nunes da Silva
PDF (Português (Brasil))
Functions' Bingo
Layza Karen Schaffel Santos, David Malaquias Sales, Jegiane C. Favoreto Mariano, Phillyp de Almeida Brito, Ramon Ananias de Jesus de Andrade
PDF (Português (Brasil))
Playfulness and teacher professional development: (auto)biographic narratives of a teacher who teaches mathematics
Caroline Oliveira da Silva, Felipe da Costa Negrão
e202328
PDF (Português (Brasil))
NUMERICAL RACE: AN ALTERNATIVE PROPOSAL IN THE EDUCATIONAL PROCESS.
Luiza Chiabai dos Santos, Ana Clara da Rocha Rebonato, Nathalia da Costa Dias, Julia Schaetzle Wrobel
PDF (Português (Brasil))
O ENSINO DE NÚMEROS E A REALIZAÇÃO DE OFICINA: LANÇANDO O OLHAR ACERCA DE EXPERIÊNCIAS
Gessica Oliveira dos Santos, Américo Junior Nunes da Silva, Alayde Ferreira dos Santos
PDF (Português (Brasil))
TEACHING GRAPHS AND PERCENTAGES OF ELECTIONS: REPORT OF AN EXPERIENCE WITH EIGHTH GRADE STUDENTS
Paula Odani Oliveira, Carolina Zenero de Souza
PDF (Português (Brasil))
MATERIAIS CONCRETOS DA PEDAGOGIA MONTESSORI NO ENSINO DA MATEMÁTICA DOS ANOS INICIAIS EM LABORATÓRIOS DE MATEMÁTICA
Edilene Janjar, Cristina Cavalli Bertolucci
e202327
PDF (Português (Brasil))
The physical and digital game “Trilha do Resto” in understanding the Divisibility Criteria from the perspective of undergraduate Mathematics students
Dênisson Bispo dos Santos, Suelaine Dos Santos Montalvão, Érica Santana Silveira Nery
e202332
PDF (Português (Brasil))
Exploring ways of teaching mathematics: a report from a workshop
José Carlos Pereira Macedo, João Victor Dos Santos Neves, Julia Schaetzle Wrobel, Nathalia da Costa Dias
PDF (Português (Brasil))
REALIZATION OUT A PEDAGOGICAL WORKSHOP AND THE PERCEPTION OF PLAYFUL IN THE TEACHING OF RATIO AND PROPORTION
Sealtiel da Silva Muricy, Wendel Oliveira de Jesus Santos, Jenilton Silva Santos, Américo Junior Nunes da Silva, Alayde Ferreira dos Santos
PDF (Português (Brasil))
“Essa é a mistura da Literatura com a Matemática”: o uso do livro infantil para abordar conceitos matemáticos no Ensino Fundamental I
Luciana Jesus de Souza
PDF (Português (Brasil))
FORMATIVE EXPERIENCES IN THE CONTEXT OF THE SUPERVISED INTERNSHIP: perspectives on interdisciplinary teaching
Katlen Oliveira, Elizabeth Cardoso Gerhardt Manfredo, Valéria Risuenho Marques
e202302
PDF (Português (Brasil))
INITIATION TO TEACHING
EXPERIENCES WITH GAMES AND MANIPULABLE MATERIALS
Thamires Yasmim da Cruz Mota, Pedro Augusto Lopes Rosa, Valéria Risuenho Marques
PDF (Português (Brasil))
Teacher training: formative experiences in the context of PIBID/IFC
Isadora Guimarães, Caio Gomes Guimarães, Neila de Toledo e Toledo
e202338
PDF (Português (Brasil))
RATIONAL BINGO: A PLAYFUL APPROACH IN TEACHING DIFFERENT REPRESENTATIONS OF RATIONAL NUMBERS
Mariana Karoline, Rogerio Ignácio da Silva
e202339
PDF (Português (Brasil))
Creation of games with fractions of Elementary School students in a post-pandemic context
Natália Pedroza, Daniel Cunha, Diego Monteiro, Erick Cargnel, Jean Felipe de Assis
e202340
PDF (Português (Brasil))
Initiation to Teaching: experiences with games
Pedro Augusto Lopes Rosa, Chirlene Paulo Roldão, Flaviana da Costa Maués, Patrícia Oliveira Rodrigues, Valéria Risuenho Marques
PDF (Português (Brasil))
PLAYFULNESS AND GEOMETRY TEACHING: A 7TH GRADE WORKSHOP EXPERIENCE
Reinaldo Borges da Silva, Américo Junior Nunes da Silva, Alayde Ferreira dos Santos
PDF (Português (Brasil))
Enhancing Mathematical Learning through Computational Thinking
Fabricio Henrique de Souza Silva
e202337
PDF (Português (Brasil))
Learning Workshops: Teacher Training in the Production of Potentially Significant Learning Objects
Joceane Santos Dornelles, Tânia Micheline Miorando, João Ygor Cardoso Dias, Adriano Edo Neuenfeldt, Paulo Henrique Vieira de Macedo
e202303
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGICAL WORKSHOP AND ALGEBRA TEACHING: REFLECTIONS, CHALLENGES AND THE CONSTITUTION OF TEACHING IDENTITY
Alice Bispo dos Santos, Veridiane Neri dos Santos, Américo Junior Nunes da Silva, Alayde Ferreira dos Santos
e202304
PDF (Português (Brasil))
Numerical Mat: a workshop on simple interest
Natalia Lepaus Loureiro, Jegiane Carla Favoreto Mariano, Julia Schaetzle Wrobel
e202335
PDF (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Current Issue