Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
RETRACTIONS
sustentabilidade e taxas
RESEARCH ETHICS
PEER REVIEW
RESEARCH ON HUMANS AND ANIMALS
PERIODICITY, LANGUAGES AND FORM OF PUBLICATION
Contact
ISSUES
Current
Archives
GUIDELINES
SUBMISSION GUIDELINES
GUIDELINES FOR EVALUATORS
GUIDELINES FOR AUTHORS
GUIDELINES FOR EDITORS
POLICIES
QUARANTINE POLICY
ARCHIVING AND DIGITAL PRESERVATION POLICY
POLICY ON ETHICS AND GOOD PRACTICE IN PUBLISHING
PRIVACY AND DIGITAL PRESERVATION POLICY
OPEN ACCESS AND COPYRIGHT POLICY
EQUITY POLICY
Announcements
REVIEWERS
Avaliadores Ad hoc 2018-2020
INDEXERS/METRICS
H-INDEX
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 9 (2022): Perspectivas e Diálogos: Revista de História Social e Práticas de Ensino
Vol. 1 No. 9 (2022): Perspectivas e Diálogos: Revista de História Social e Práticas de Ensino
Published:
2022-07-05
Full Issue
Revista (Português (Brasil))
EDITORIAL
Editorial
Genilson Ferreira da Silva
8-9
ARTIGOS
“ONDE É QUE TUDO DEU ERRADO?” : A DISTOPIA COMO INTERLOCUTORA DAS FRATURAS HISTORIOGRÁFICAS A PARTIR DO SÉCULO XX
Daniela Moura Rocha de Souza
10-27
pdf (Português (Brasil))
HISTÓRIA LOCAL E EDUCAÇÃO PATRIMONIAL: PERSPECTIVAS E ABORDAGENS PEDAGÓGICAS NAS AULAS DE HISTÓRIA
Dulce Neves
28-44
pdf (Português (Brasil))
REFLEXÕES SOBRE A EDUCAÇÃO PARA AS RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS NO CURRÍCULO ESCOLAR E O SEU TRATO PEDAGÓGICO
erica1 dutra
45-61
pdf (Português (Brasil))
DE FUSTEL DE COULANGES A FRANÇOIS DE POLIGNAC:
ALGUMAS NOTAS SOBRE A PÓLIS E A RELIGIÃO GREGA ANTIGA
Guilherme Moerbeck, Gabriela Freitas
62-82
pdf (Português (Brasil))
A IMPORTÂNCIA DA FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO DAS RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS NO MUNICÍPIO DE CAETITÉ-BAHIA
Kyara Kelly Rodrigues Maia
83-95
pdf (Português (Brasil))
CENTRO REGIONAL DE PESQUISA EM EDUCAÇÃO DA BAHIA Ponto de conexão de uma articulação inovadora criada por Anísio Teixeira.
Livia Maria Goes Britto, Edna Pinheiro Santos
96-115
pdf (Português (Brasil))
O QUE É FUNDAMENTAL PARA O ENSINO DE HISTÓRIA NOS ANOS FINAIS (6º AO 9 º ANO)?
REFLEXÕES SOBRE AVALIAÇÃO DE APRENDIZAGEM NO COTIDIANO ESCOLAR.
Vívian Umbelino, Juliana Alves de Andrade
116-131
pdf (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
Developed By
Open Journal Systems