Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial board
Periodicity
Sustainability and fees
Retractions
Contact
Edições
Current Issue
Previous Issues
Policies
Research with humans and animals
Ethics in research and publication
Peer review
Privacy and digital preservation policy
Equity policy
Ethics policy and good practice in publishing
Open access and copyright policy
Diretrizes
Guidelines for authors
Guidelines for evaluators
Guidelines for editors
Submission guidelines
Guidelines for manuscript preparation
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 33 No. 76 (2024): EDUCAÇÃO POPULAR NAS UNIVERSIDADES LATINO-AMERICANAS
Vol. 33 No. 76 (2024): EDUCAÇÃO POPULAR NAS UNIVERSIDADES LATINO-AMERICANAS
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v33.n76
Published:
2024-12-13
Editorial
Editorial
Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios
12
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
Edite Maria da Silva de Faria, Ivanilde Apoluceno de Oliveira
13-17
PDF (Português (Brasil))
Themed Issue 76
Descolonizar las fronteras de la universidad
Pensamiento situado y afinidades parciales
Leidy Carolina Cardona Hernández, Carlos Mario Fisgativa Sabogal
18-36
PDF (Español (España))
Universidad, Investigación y Educación popular
Marchas y contramarchas de una institución asediada
Samuel H. Carvajal Ruiz
37-50
PDF (Español (España))
The Popular University of Madres de Plaza de Mayo
Transitions and continuity of the struggle
Ivandilson Miranda Silva, Luciano Costa Santos
51-68
PDF (Português (Brasil))
Universidades Indígenas
interlocuções com a Universidad Autónoma Comunal de Oaxaca - México
Danielle Bastos Lopes, Héctor Muñoz Cruz
69-81
PDF (Português (Brasil))
RESEARCH IN FREIREAN POPULAR EDUCATION AT A LATIN AMERICAN UNIVERSITY
Ivanilde Apoluceno de Oliveira, Kássya Christinna Oliveira Rodrigues, Teresa Christina da Cruz Bezerra
82-97
PDF (Português (Brasil))
POPULAR EDUCATION AS A RESEARCH PRACTICE IN THE INTERNATIONALIZATION OF INDIGENOUS SCIENCE (BRAZIL-BOLIVIA)
Socorro Arantes, Roger Adan Chambi Mayta
98-115
PDF (Português (Brasil))
Can the university be popular?
The experience of the Popular University of Social Movements
Fábio André Diniz Merladet, Edite Maria da Silva de Faria
116-135
PDF (Português (Brasil))
Projeto Rede Cooperativa De Ensino, Pesquisa e Extensão em Escolas de Educação Básica (RECEPE)
a formação continuada como movimento de resistência propositiva popular
Tiago Zanquêta de Souza, Gercina Santana Novais
136-155
PDF (Português (Brasil))
University extension and Popular Education
the perspective of Popular Extension
Lais Silveira Fraga
156-173
PDF (Português (Brasil))
Popular education and university community engagement: theoretical traces and critical nodes from experience
rastros teóricos y nodos críticos a partir de la experiencia
Agustín Cano, Cecilia Sánchez
174-192
PDF (Español (España))
Extensão Popular Universitária
a educação popular latino-americana como referencial
André Luís Nunes dos Santos, Aline Maria Batista Machado
193-204
PDF (Português (Brasil))
RESEARCH IN POPULAR EXTENSION IN THE UFPB POST-GRADUATE PROGRAM IN EDUCATION
Renan Soares de Araújo, Pedro José Santos Carneiro Cruz
205-226
PDF (Português (Brasil))
UNESCO Chairs
a place for Popular Education in the University?
Carolina Schenatto da Rosa, Danilo Streck
227-238
PDF (Português (Brasil))
Formação em Economia Solidária e Educação Popular
FORMATION IN SOLIDARITY ECONOMY AND POPULAR EDUCATION: APPROXIMATIONS AND CHALLENGES
Odilon Luiz Poli, Ana Maria Pereira Puton
239-254
PDF (Português (Brasil))
DIALECTIC DIALOGUE IN EJA:
PARTNERSHIP BETWEEN UNIVERSITY, POPULAR MOVEMENT AND PUBLIC SCHOOL
Julieta Borges Lemes Sobral, Renato Hilário dos Reis, Maria Clarisse Vieira
255-269
PDF (Português (Brasil))
Young volunteers in a popular university course: the meanings of the experience
os sentidos da experiência
Izabella Rodrigues Alves, Geraldo Magela Pereira Leão, Symaira Poliana Nonato
270-287
PDF (Português (Brasil))
Lovingness games and systematization of experiences in a popular course
Gilian Gardia Magalhaes Brito, Claudiana Nogueira de Alencar
288-308
PDF (Português (Brasil))
POPULAR EDUCATION AND TRAINING OF EDUCATORS OF YOUTH AND ADULTS: EMANCIPATORY CHALLENGES.
desafíos emancipadores
Maria Victoria González Peña, Leoncio José Gomes Soares
309-327
PDF (Español (España))
Intelectuais Negras Insurgentes, Interseccionalidades e Educação para Emancipação Humana
Ana Luisa Alves Cordeiro
328-347
PDF (Português (Brasil))
ONCE AGAIN SUMMONED ECHOS OF FLORESTAN FERNANDES IN THE SYMBIOSIS BETWEEN UNIVERSITY, SOCIAL MOVEMENTS AND SOCIAL TRANSFORMATION OF REALITY
ecos de Florestan Fernandes na simbiose entre universidade, movimentos sociais e transformação social da realidade
Claudecir dos Santos, Camila Grosseli
348-364
PDF (Português (Brasil))
Interview
Entrevista: Carlos Rodrigues Brandão e Fernanda Paulo
educação popular, universidade e trajetória na educação
Fernanda dos Santos Paulo, Carlos Rodrigues Brandão(in Memoriam)
366-371
PDF (Português (Brasil))
STUDIES
SCHOOLING AND PRECARIZATION OF YOUNG AND ADULT WORKERS IN THE PERIPHERY OF FLUMINENSE
Marcos Vinicius Reis Fernandes, Eveline Bertino Algebaile
373-390
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Keywords