Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras
Current
Archives
Editorial Team
Submissions
Announcements
About
About the Journal
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 (2022): Literaturas e Linguística Aplicada
Vol. 12 (2022): Literaturas e Linguística Aplicada
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i
Published:
2024-07-17
EDITORIAL
Expediente: vol 12, 2022
e16158
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.16158
FREE SECTION
Proverbs: translation and learning in foreign language class
Diocleciano Nhatuve, Yemurai Chikwangura
e13843
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.13843
The translation of taboo words in three drama movies: comparing subtitling, dubbing and fansubbing
uma comparação entre legendagem, dublagem e fansubbing
Vanessa Hanes, Thalia Fagundes Fornelos
e13196
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.13196
(De)colonial resonance in pre-service English teachers’ conceptions of language
Isabela Santos
e13586
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.13586
Bilingual-english in Graduate Programs in education in Brazil and Colombia
Vera Lucia Felicetti, Célia de Fátima Rosa da Veiga
e14095
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.14095
Reflections about English language in the contemporary school curriculum
José Rosamilton de Lima
e13590
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.13590
Landscapes of fear: an analysis on the fear in Romanticism considering imagistic elements in Frankenstein
Ticiane Cruz
e13732
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.13732
Technology and motivation in the English teaching for young learners: What do teachers say?
Sarah Brito Gomes, Leonardo Jovelino Almeida de Lima
e14139
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v12i.14139
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)