A SUPERVISED INTERNSHIP EXPERIENCE IN REMOTE EDUCATION: A WORK WITH THE BASIC BASKET

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47207/rbem.v2i01.12395

Keywords:

Supervised internship, Initial teacher training, Teaching of Mathematics, REMOTE EDUCATION

Abstract

The present work aims to report the experiences lived in the Supervised Internship I of the Mathematics Degree course at the State University of Southwest Bahia (UESB), which was carried out during the pandemic period, through remote teaching in the extension modality. The objective is to present the experiences of two undergraduates who carried out a workshop entitled “A work with the basic basket” in a municipal school in the city of Vitória da Conquista – Bahia. In this report, the difficulties were presented, as well as the practices carried out in the technological context. In addition to reporting the experience, this paper also discusses the importance of getting to know other teaching contexts, as this can contribute to reflecting on initial training working with digital technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jérfesson, State University of Southwest Bahia

Licenciando em Matemática pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Bolsista do Programa de Iniciação à Docência- PIBID pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia(UESB). Possui curso de verão em Álgebra Linear I pelo Instituto de Matemática e Estatística da Universidade de São Paulo- IME (USP).

Jonson, State University of Southwest Bahia

Possui graduação em Licenciatura em Matemática pela Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS) (2006), mestrado em Ensino, Filosofia e História das Ciências pelas Universidade Federal da Bahia e Universidade Estadual de Feira de Santana (2009) e doutorado do Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática da Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)/Rio Claro (2020). Atualmente é professor adjunto do Departamento de Ciências Exatas e Tecnologia da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB), atuando como professor nos cursos de Licenciatura em Matemática, Pedagogia e no Mestrado Profissional em Rede em Matemática (PROFMAT). É integrante do Diálogos e Indagações sobre Escolas e Educação Matemática (DIEEM) da UNESP e líder do Grupo de Articulação, Investigação e Pesquisa em Educação Matemática (GAIPEM) da UESB em colaboração com as Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC) e Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Tem experiência na área de Educação com ênfase em Educação Matemática e Educação com Jovens e Adultos (EJA).

References

PIMENTA, Selma G. & LIMA, Maria Socorro L. Estágio e Docência. – 6. Ed – São Paulo. Cortez Editora. 2011.

SKOVSMOSE, O. Cenários para Investigação. In: SKOVSMOSE, O. Desafios da Reflexão em Educação Matemática Crítica – Campinas, SP: Papirus, 2008, p. 15-40.

UNIVERSIDADE ESTADUAL DO SUDOESTE DA BAHIA. Conselho Superior de Ensino Pesquisa e Extensão. Resolução nº 22/2020, de 04 de setembro de 2020. Regulamenta, em caráter excepcional, a adoção de atividades pedagógicas não presenciais (Ensino Remoto Emergencial-ERE), no ensino de graduação da Uesb. Vitória da Conquista, 2020. Disponível em: http://www.uesb.br/wp-content/uploads/2020/09/Resolucao-Consepe-22-2020-Regulamento_do_ERE_na_Graduacao.pdf. Acesso em: 19 maio 2021.

Published

2021-12-07

How to Cite

Santos, J., Moreira, J. ., & da Silva, J. N. D. (2021). A SUPERVISED INTERNSHIP EXPERIENCE IN REMOTE EDUCATION: A WORK WITH THE BASIC BASKET. Revista Baiana De Educação Matemática, 2(01), e202115. https://doi.org/10.47207/rbem.v2i01.12395

Issue

Section

Dossiê Temático - O Estágio Curricular Supervisionado em Matemática