Reflections on the challenges for math learning in Basic Education during quarantine

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Marcele da Silva Santos
Neide da Fonseca Parracho Sant’Anna

Abstract

The article aims to raise reflections on possible challenges for mathematics teaching and learning in Basic Education during quarantine due to COVID19. It was developed based on the educational legal guidelines created to validate the substitution of face-to-face classes with classes in digital media while the pandemic situation lasts, paying attention to the differentiation of emergency remote education and distance learning, in view of this unprecedented fact in Basic Education. The difficulties encountered by students while teaching is being done remotely are discussed. Through analysis of the theoretical framework and real situations, the overcoming and the importance of continuous and technological training of teachers are approached. Possibilities for meaningful learning in this context are suggested. Besides, the need to face the problem with equity, i. e., with the application of public educational policies that promote equal opportunities, is highlighted.

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How to Cite
Santos, M. da S., & Sant’Anna, N. da F. P. (2020). Reflections on the challenges for math learning in Basic Education during quarantine. Revista Baiana De Educação Matemática, 1, e202013. https://doi.org/10.47207/rbem.v1i.10240
Section
Artigos - Fluxo Contínuo
Author Biographies

Marcele da Silva Santos, SEEDUC_RJ / Prefeitura Municipal de Macaé

Mestre em práticas da Educação Básica pelo Colégio Pedro II (2016). Especialista em Novas Tecnologias no Ensino da Matemática pela UFF (2012).Graduação em MATEMÁTICA pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (2009).

Neide da Fonseca Parracho Sant’Anna, Colégio Pedro II

Possui graduação em Matemática pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), mestrado em Matemática pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (PUC-Rio) e doutorado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (PUC-Rio). Exerceu no Colégio Pedro II as funções de Chefe do Departamento de Matemática, Diretora de Pesquisa e Pós-Graduação e Pró-Reitora de Pesquisa e Pós-Graduação. Seus temas de pesquisa, sobre os quais tem ministrado minicursos em diversos congressos da área de Educação Matemática, incluem o ensino de frações e a teoria de van Hiele.

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