Mapping of the methodological processes of learning for the teaching of an Modern Foreign Language: a clipping of scientific productions of the magazine Babel
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v8i1.5083Keywords:
Mapping, Learning methods, Magazine Babel, Competence communicationalAbstract
This article analyzes work on learning methods in the teaching of Modern Foreign Languages of the Babel: Electronic Magazine of Languages and Literatures Foreign. The article uses as a theoretical reference to support the discussion about the researched subject Santos (2011); Martins (2017); Siqueira (2011). The selected articles were produced in the years 2011 and 2017. In this way, are addressed the main learning methods for language teaching in Brazil, and in the wake of this understanding, the study seeks to show the main criticisms made to the learning methods for the teaching of any Modern Foreign Language. The research also proposes that the Foreign Language teacher should not limit himself/herself to the learning method(s) selected by him, since the teacher should continuously evaluate his/her teaching practice, so that the so that you can have the "communicational competence" of the student in the language studied.
Downloads
References
BABEL. Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras. Alagoinhas, BA, 2011. Disponível em:<https://www.revistas.uneb.br/index.php/babel/about/history>. Acesso em: 15 jan. 2018.
HOUAISS, Antônio; VILLAR, Mauro de Salles; FRANCO, Francisco Manoel de Mello. Dicionário Houaiss da língua portuguesa. Rio de Janeiro: Objetiva, 2001.
MARTINS, José Geovânio Buenos Aires. A docência da língua estrangeira: da inclusão no currículo escolar aos processos metodológicos de aprendizagem. Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, Alagoinhas, v. 7, n. 11, p. 15-27, jan/jul. 2017. Disponível em:<https://www.revistas.uneb.br/index.php/babel/article/view/3149/2356>. Acesso em: 15 jan. 2018.
______. O ensino da língua francesa no Brasil: aspectos históricos. Remanso, BA: Apostila, 2015.
PILIGRA. A Odisséia de Jorge Amado. Ilhéus, BA: Editus, 2012.
SANTOS, Eliana Santos de Souza e. O ensino da língua inglesa no Brasil. Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, Alagoinhas, v. 1, n. 1, p. 39-46, dez. 2011. Disponível em:<https://www.revistas.uneb.br/index.php/babel/article/view/99/166>. Acesso em: 15 jan.
SARAMAGO, José. Ensaio sobre a cegueira. Lisboa: Editorial Caminho, 1995.
SIQUEIRA, Kárpio Márcio de. Ensino de língua inglesa na era da informação e conhecimento: interatividade, aprendizagem e tecnologia no desenvolvimento da competência comunicacional. Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, Alagoinhas, v. 1, n. 1, p. 27-38, dez. 2011. Disponível em: <https://www.revistas.uneb.br/index.php/babel/article/view/98/165>. Acesso em: 15 jan. 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores detém os direitos autorais sem restrições, porém ao submeter os originais, concordam em transferir a este periódico os direitos da primeira publicação. Isto deve ser informado em caso de nova edição do texto. As produções que derivarem deste material, devem obrigatoriamente citar a fonte. Os textos publicados nesta revista, salvo indicações contrárias, encontram-se sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.