Difficulties of writing in mother tongue L1 and foreign language L2: introductories notes

Authors

  • José Geovânio Buenos Aires Martins Secretaria de Estado da Educação

DOI:

https://doi.org/10.69969/revistababel.v7i2.2792

Keywords:

Development, Writing, Mother Tongue, Foreign language

Abstract

This article discusses the importance of writing for the full development of the pupil/student of L1/L2, and, consequently, with it, to-himself have the insertion of students in the labor market, since the writing is condition brief for the inclusion of the pupil/student in the media space and / or professional. Her, writing is responsible for the success in academic level, main focus of this study, so, the writing goes further, she is spring driving for professional development. The article focuses, especially, the issue of the difficulty of writing in classroom of L1 and L2, sustained their ideas for breaking down barriers around the writing process in classroom of L1 and L2, in Brasil (2006), Fernandes; Paula (2012), Martins (2017) and Squarisi; Salvador (2009).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Geovânio Buenos Aires Martins, Secretaria de Estado da Educação

Licenciado em Letras, Português pela Universidade Federal do Piauí-UFPI (2010); Especialista em Docência do Ensino Superior pela Faculdade Evangélica Cristo Rei-FECR (2015); Especialista em Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Estrangeira pelo Centro Universitário Internacional, UNINTER (2016); Especialista em Organização do Trabalho Pedagógico –Orientação Educacional, Supervisão e Gestão Escolar pelo Centro Universitário Internacional, UNINTER (2016). Atualmente é professor e pesquisador na área de Educação e Tecnologias Educacionais.

References

BRASIL. Linguagens, códigos e suas tecnologias. Orientações curriculares para o ensino médio. Secretaria de Educação Básica, Brasília: Ministério da Educação, 2006. p. 239, v. 1.

FERNANDES, Alessandra Coutinho; PAULA, Anna Beatriz. Compreensão e produção de textos em língua materna e língua estrangeira. Curitiba: Intersaberes, 2012. (Coleção Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Estrangeira, v. 5).

MARTINS, José Geovânio Buenos Aires. A docência da língua estrangeira: da inclusão no currículo escolar aos processos metodológicos de aprendizagem. Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, v. 7, n. 1, p. 15-27, jan/jul. 2017.Disponível em:

< https://www.revistas.uneb.br/index.php/babel/article/view/3149/2356>. Acesso em: 14 nov. 2017.

SEVERINO, Antônio Joaquim. Metodologia do trabalho científico. 23. ed. São Paulo: Cortez, 2007.

SQUARISI, Dad; SALVADOR, Arlete. A arte de escrever bem: um guia para jornalistas e profissionais do texto. 6. ed. São Paulo: Contexto, 2009.

Published

2018-01-31

How to Cite

MARTINS, J. G. B. A. Difficulties of writing in mother tongue L1 and foreign language L2: introductories notes. Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, Alagoinhas, BA, v. 7, n. 2, p. 1–14, 2018. DOI: 10.69969/revistababel.v7i2.2792. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/babel/article/view/2792. Acesso em: 24 nov. 2024.

Issue

Section

FREE SECTION