Difficulties of writing in mother tongue L1 and foreign language L2: introductories notes
DOI:
https://doi.org/10.69969/revistababel.v7i2.2792Keywords:
Development, Writing, Mother Tongue, Foreign languageAbstract
This article discusses the importance of writing for the full development of the pupil/student of L1/L2, and, consequently, with it, to-himself have the insertion of students in the labor market, since the writing is condition brief for the inclusion of the pupil/student in the media space and / or professional. Her, writing is responsible for the success in academic level, main focus of this study, so, the writing goes further, she is spring driving for professional development. The article focuses, especially, the issue of the difficulty of writing in classroom of L1 and L2, sustained their ideas for breaking down barriers around the writing process in classroom of L1 and L2, in Brasil (2006), Fernandes; Paula (2012), Martins (2017) and Squarisi; Salvador (2009).
Downloads
References
BRASIL. Linguagens, códigos e suas tecnologias. Orientações curriculares para o ensino médio. Secretaria de Educação Básica, Brasília: Ministério da Educação, 2006. p. 239, v. 1.
FERNANDES, Alessandra Coutinho; PAULA, Anna Beatriz. Compreensão e produção de textos em língua materna e língua estrangeira. Curitiba: Intersaberes, 2012. (Coleção Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Estrangeira, v. 5).
MARTINS, José Geovânio Buenos Aires. A docência da língua estrangeira: da inclusão no currículo escolar aos processos metodológicos de aprendizagem. Babel: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, v. 7, n. 1, p. 15-27, jan/jul. 2017.Disponível em:
< https://www.revistas.uneb.br/index.php/babel/article/view/3149/2356>. Acesso em: 14 nov. 2017.
SEVERINO, Antônio Joaquim. Metodologia do trabalho científico. 23. ed. São Paulo: Cortez, 2007.
SQUARISI, Dad; SALVADOR, Arlete. A arte de escrever bem: um guia para jornalistas e profissionais do texto. 6. ed. São Paulo: Contexto, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores detém os direitos autorais sem restrições, porém ao submeter os originais, concordam em transferir a este periódico os direitos da primeira publicação. Isto deve ser informado em caso de nova edição do texto. As produções que derivarem deste material, devem obrigatoriamente citar a fonte. Os textos publicados nesta revista, salvo indicações contrárias, encontram-se sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.