The importance of games in mathematics teaching

Authors

  • Maria Célia de Lima Batista Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Ceará-Mirim https://orcid.org/0000-0002-1661-3333 http://lattes.cnpq.br/2971121618707426
  • Yasmin Gabrielle Barbosa Soares Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN
  • Maria da Conceição Alves Bezerra Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN

Keywords:

Ensino de Matemática. Jogos Matemáticos. Atividades Lúdicas.

Abstract

This work proposes the use of games as a means of stimulating mathematics learning. Thus, the main objective is to discuss the importance of using games in teaching Mathematics in Basic Education. To this end, we carried out qualitative, bibliographical research, related to the use of games and their playful aspect. It is theoretically based on the work developed by Vygotsky (1989), Grando (2000, 2007) and Kishimoto (2012), in addition to Education documents. As a result, games stimulate the development of cognitive skills, the formation of social relationships, favor concentration, logical and emotional reasoning, in addition to developing a taste and pleasure for Mathematics.

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Author Biographies

Maria Célia de Lima Batista, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Ceará-Mirim

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN. Licenciatura em Matemática

Yasmin Gabrielle Barbosa Soares, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN. Licenciatura em Matemática

Maria da Conceição Alves Bezerra, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN. Professora visitante

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Published

2023-10-05

How to Cite

Batista, M. C. de L., Soares, Y. G. B., & Bezerra, M. da C. A. (2023). The importance of games in mathematics teaching. Encontro De Ludicidade E Educação Matemática, 4(01), e202301. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/elem/article/view/18587

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