Agroecologia nas escolas do campo
um processo em construção
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2021.v30.n61.p219-232Keywords:
Educação do Campo; Agronegócio; Agroecologia; Territórios.Abstract
This work aims to promote the theoretical and practical exercise of the approximation between Countryside Education and Agroecology, in the dialogue with experiences carried out in territories, as a result of the professional and militant experience of the authors, and with the agenda of popular movements in the field, agroecology networks, researchers, that seek in the relationships that constitute Countryside Education and Agroecology, in the context of the agrarian issue, in the criticism of agribusiness and its violations on human life and nature, the construction of a project for the countryside based on Agroecology, considering the formation of the transforming subjects of this social and ecological reality. The experiences demonstrate the possibilities of the connections between these areas, the result of a praxis, of struggle, of knowledge integrated in the dialogue of knowledge in territories of the peoples of the countryside.
Keywords: Countryside Education, Agribusiness, Agroecology, Territories
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O encaminhamento dos textos para a revista implica a autorização para a publicação.
A aceitação para a publicação implica na cessão de direitos de primeira publicação para a revista.
Os direitos autorais permanecem com os autores.
Após a primeira publicação, os autores têm autorização para a divulgação do trabalho por outros meios (ex.: repositório institucional ou capítulo de livro), desde que citada a fonte completa.
Os autores dos textos assumem que são autores de todo o conteúdo fornecido na submissão e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.
Atualizado em 15/07/2017