BETWEEN LATIN AMERICAN TEACHING NETWORK AND COLLECTIVES
weaving formative experiences
DOI:
https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2022.v31.n66.p31-46Keywords:
Teacher training; Networks; Teachers' movementsAbstract
This article has as focus lived experiences between Latin American teaching network and collectives, in the pandemia context caused by the Sars-Cov- 19 Vírus, taken as research training movements. From the teaching network that narrate about childhood, literacy, reading and writing (REDEALE) and from the desire of think do the formation and the education between Latin-American pars, we focus two dialogic moviments lived in the year 2020: the "Projeto Memórias da Quarentena: Diálogos entre Brasil e Peru" and the participation in the network Pedagogical Accomplices from Latin-American educators. Referenced in a qualitative perspective and dialogue, the reflection possibilitated us reaffirm the importance of dialogue between networks as an instituting experience; the inseparability of the pedagogical dimensions and politic of the educational processes; and the importance of the Latim-American collective struggle movement for education as pratice of freedom and humanization
Downloads
References
Rede de Docentes que Narram sobre Infância, Alfabetização, Leitura e Escrita – REDEALE
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O encaminhamento dos textos para a revista implica a autorização para a publicação.
A aceitação para a publicação implica na cessão de direitos de primeira publicação para a revista.
Os direitos autorais permanecem com os autores.
Após a primeira publicação, os autores têm autorização para a divulgação do trabalho por outros meios (ex.: repositório institucional ou capítulo de livro), desde que citada a fonte completa.
Os autores dos textos assumem que são autores de todo o conteúdo fornecido na submissão e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.
Atualizado em 15/07/2017