THE USES OF MOBILE DEVICES IN YOUTH AND ADULT EDUCATION: INITIAL FINDINGS OF RESPONSIBLE AND INNOVATIVE ACTION-RESEARCH
ACHADOS INICIAIS DA PESQUISA-AÇÃO RESPONSÁVEL E INOVADORA
DOI:
https://doi.org/10.38090/recs.2595-9980.v6.n10.17797Keywords:
Youth and Adult Education, Cell phone, Responsible and Innovative Action ResearchAbstract
Mobile devices are increasingly present in the lives of young people and adults, since being connected to a network is fundamental in contemporary times, so the school needs to pay attention to this contemporary specificity. This work intends to present the initial actions of the Responsible and Innovative Research-Action - PARI, entitled "the use of mobile devices for the formation of subjects of Youth and Adult Education in the Territory of Identity of Sisal, Bahia, Brazil". Considerations about strategies such as diagnosis, interviews, conversation circles and workshops with teachers and students in the two nuclei that proposed to carry out the research, the municipalities of Araci and Valente, were presented. During the development of the research, the constant presence of cell phones in the rooms, and not in the classes, became evident; the lack of teacher training for the use of mobile devices; the need for pedagogical guidance for cell phones in classes; and the permanent effort by teachers to make cell phones pedagogically present at school.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Katiuscia Silva Santos; Ribeiro Silvar Ferreira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que encaminham os textos para a submissão nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Ao encaminharem os textos para a revista implica na autorização dos autores para a publicação.
- A aceitação para a publicação implica na cessão de direitos de primeira publicação para a revista. Autores mantém os direitos autorais.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- A revista RECS estimula e permite que os autores publiquem e distribuam seu trabalho em repositórios institucionais ou na sua página pessoal, já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Os autores dos textos assumem que são autores de todo o conteúdo fornecido na submissão e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.
- A reprodução total ou parcial dos artigos desta revista é permitida desde que citada à fonte de publicação original.
O conteúdo dos artigos é de estrita responsabilidade de seus autores, os mesmos ao submeterem assumem a responsabilidade de todo o conteúdo fornecido na submissão, e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.