SCHOOL MANAGEMENT AND THE CHALLENGES FACED DURING AND POST-PANDEMIC OF COVID-19 IN YOUTH AND ADULT EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.38090/recs.2595-9980.v6.n10.16701

Keywords:

Centro Integrado de Educação Assis Chateaubriand, Educação de Jovens e Adultos, Rejuvenescimento do ensino noturno, Perfil e mudança na EJA, Pandemia na educação de jovens e adultos

Abstract

This article aims to present a new profile of EJA students at the Centro Integrado de Educação Assis Chateaubriand in Feira de Santana, which may also be the reality of other Teaching Units in Bahia or Brazil. When the pandemic arrives in Brazil, many cases of CODIV-19 quickly began to appear in Bahia. A series of actions were taken by the government. School units prepared for the moment during and after the pandemic. Some regular day shift school students began to play the role of breadwinner for the family and, therefore, migrated to the night shift school, EJA. Conclusion: EJA, therefore, has been rejuvenating itself since the beginning of the pandemic and bringing new challenges for school management, teachers and pedagogical coordinators.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Robson Ribeiro Reis , Centro Integrado de Educação Assis Chateaubriand

Especialista em Política do Planejamento Pedagógico pela Universidade do Estado da Bahia; Graduado em Letras pela Universidade Estadual de Feira de Santana, curso de aperfeiçoamento em Programa de Formação Continuada: Gestar II pela Secretaria de Educação do Estado da Bahia. Professor de Língua Portuguesa da Secretaria de Educação do Estado da Bahia. Vice diretor Centro Integrado de Educação Assis Chateaubriand.

Selma dos Santos, Universidade Estadual de Feira de Santana – UEFS

Professora adjunta da Universidade Estadual de Feira de Santana – UEFS. Doutora em Educação e Contemporaneidade - UNEB. Membro do Grupo de Pesquisa Teoria Social e Projeto Político Pedagógico – TSPPP/UNEB. Membro do Núcleo de Pesquisa Formação de Professores – NUFOP/UEFS.

Published

2023-06-30

How to Cite

REIS , R. R.; SANTOS, S. dos. SCHOOL MANAGEMENT AND THE CHALLENGES FACED DURING AND POST-PANDEMIC OF COVID-19 IN YOUTH AND ADULT EDUCATION. Revista Educação e Ciências Sociais, [S. l.], v. 6, n. 10, p. 45–58, 2023. DOI: 10.38090/recs.2595-9980.v6.n10.16701. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/cienciassociais/article/view/16701. Acesso em: 22 dec. 2024.