Vozes de paixão em Cantares de perda e predileção, de Hilda Hilst

Authors

  • Luís Alberto dos Santos Paz Filho PUCRS

DOI:

https://doi.org/10.35499/tl.v15i2.11219

Abstract

The present work aims to perform an interpretation of Cantares de perda e predileção, by Hilda Hilst, in order to establish relationships between poem and song as a method and metaphor for the conceptions of passion presented in her poems. In order to carry out this reading, the studies of Emil Staiger, Thomas Stearns Elliot and Octavio Paz about lyric poetry, with regard to musicality and poetic voice, are counted as a guide, intending to constitute an interpretive hypothesis of passion in four poems selected in the work of author.

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References

ELLIOT, Thomas Stearns. A essência da poesia. Introdução de Affonso Romano de Sant’anna. Tradução de Maria Luiza Nogueira. Rio de Janeiro: Artenova, 1972.
HILST, Hilda. Cantares de perda e predileção. In: Hilda Hilst: Da Poesia. São Paulo: Companhia das letras, 2017.
PAZ, Octavio. Signos em rotação. São Paulo: Perspectiva, 1976.
STAIGER, Emil. Conceitos fundamentais da poética. Trad. Celeste Aída Galeão. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1977.

Published

2021-12-17

How to Cite

PAZ FILHO, L. A. dos S. Vozes de paixão em Cantares de perda e predileção, de Hilda Hilst. Tabuleiro de Letras, [S. l.], v. 15, n. 2, p. 232–243, 2021. DOI: 10.35499/tl.v15i2.11219. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/11219. Acesso em: 23 dec. 2024.

Issue

Section

ARTIGOS