Vozes de paixão em Cantares de perda e predileção, de Hilda Hilst
DOI:
https://doi.org/10.35499/tl.v15i2.11219Abstract
The present work aims to perform an interpretation of Cantares de perda e predileção, by Hilda Hilst, in order to establish relationships between poem and song as a method and metaphor for the conceptions of passion presented in her poems. In order to carry out this reading, the studies of Emil Staiger, Thomas Stearns Elliot and Octavio Paz about lyric poetry, with regard to musicality and poetic voice, are counted as a guide, intending to constitute an interpretive hypothesis of passion in four poems selected in the work of author.
Downloads
References
HILST, Hilda. Cantares de perda e predileção. In: Hilda Hilst: Da Poesia. São Paulo: Companhia das letras, 2017.
PAZ, Octavio. Signos em rotação. São Paulo: Perspectiva, 1976.
STAIGER, Emil. Conceitos fundamentais da poética. Trad. Celeste Aída Galeão. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1977.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autor(es) conservam os direitos de autor e concedem à Revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta Revista.