INFÂNCIA E ECOLOGIA: É POSSÍVEL EDUCAR ECOLOGICAMENTE?
Keywords:
Educação, Educadores, Ecologia, CriançaAbstract
O pensamento de nossas crianças a respeito de natureza, ecologia e meio-ambiente são elaborações resultantes do convívio com os adultos, educadores e educadoras, institucionalizados, regulamentados ou não. As representações sociais infantis trazem a marca de preconceitos referentes aos ecossistemas e sistemas em que vivem, muitas vezes, construídos por seus contraditórios professores, pais e mães, tendo origem em uma concepção fragmentada, na qual não há espaço para a inteireza. Para educar melhor, faz-se necessária a re-educação dos educadores.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant the magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in an institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) as this can increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Open Access).