NUMERICAL RACE: AN ALTERNATIVE PROPOSAL IN THE EDUCATIONAL PROCESS.

Authors

Keywords:

Math, Didatic Games, Workshop, Operations

Abstract

The use of diversified teaching materials contributes to the teaching-learning process by moving away from traditional pedagogical concepts and exploring different ways of acquiring knowledge. This article reports the implementation of a workshop that encourages playful teaching through a board game. Conducted in four classes of the first year of  high school integrated to a technical education at a public school in the city of Vitória, in the state of Espírito Santo, the workshop aimed to review the resolution of numerical expressions and promote teamwork. Through the application, it was observed that the method yielded good results, contributing to student learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARBOSA, S. L. P. Jogos Matemáticos como Metodologia de Ensino Aprendizagem das Operações com Números Inteiros. 2008. Universidade Estadual de Londrina. Secretaria de Estado da Educação. Disponível em: <http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/pde/arquivos/1948-6.pdf>. Acesso em: 26 ago. 2023.

D’AMBRÓSIO, Ubiratan. Educação Matemática: da teoria à prática. Papirus Editora, 1996.

PIAGET, Jean. A equilibração das estruturas cognitivas. Rio de Janeiro: Zahar, 1975.

RIBEIRO, F. D. Jogos e Modelagem na Educação Matemática. Curitiba: IBPEX, 2008.

VYGOTSKY, L. S. O papel do brinquedo no desenvolvimento. In: A formação social da mente. São Paulo: Ed. Martins Fontes, 1989.

Published

2023-10-05

How to Cite

Chiabai dos Santos, L., da Rocha Rebonato, A. C., da Costa Dias, N., & Schaetzle Wrobel, J. (2023). NUMERICAL RACE: AN ALTERNATIVE PROPOSAL IN THE EDUCATIONAL PROCESS. Encontro De Ludicidade E Educação Matemática, 4(01). Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/elem/article/view/18586

Most read articles by the same author(s)