PEDAGOGICAL AND TECHNOLOGICAL INNOVATIONS, ORGANIZATION AND MANAGEMENT OF YOUTH AND ADULT EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.38090/recs.2595-9980.v6.n10.

Abstract

The thematic dossier in this issue embodies the partnership between the Revista Educação e Ciências Sociais and the Research Nucleus for Teacher Education (NUFOP/UEFS), the Research Group on Management, Education, Science and Technology for Social Inclusion - GEC&TIS, of the Program Multi-institutional and Multidisciplinary in Knowledge Dissemination (DMMDC - IFBA, LNCC, SENAI-CIMATEC, UEFS, UNEB and UFBA), and the Group of Educational Policies and Organizations and Educational Dynamics (GRUPOEDE), from the Center for Interdisciplinary Studies of the University of Coimbra ( CEIS20), Portugal, invited to discuss pedagogical and technological innovations, organization and management of Youth and Adult Education, in an interdisciplinary approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Selma dos Santos, Universidade Estadual de Feira de Santana

Professora adjunta da Universidade Estadual de Feira de Santana – UEFS. Doutora em Educação e Contemporaneidade - UNEB. Membro do Grupo de Pesquisa Teoria Social e Projeto Político Pedagógico – TSPPP/UNEB. Membro do Núcleo de Pesquisa Formação de Professores – NUFOP/UEFS.

Katiuscia Silva Santos

Doutoranda em Difusão do Conhecimento - UFBA/UNEB/IFBA. Mestra em Educação e Contemporaneidade pela UNEB. Especialista em Educação do Campo - IFBAIANO. Graduada em Letras. Professora da Rede Municipal de Araci. Pesquisadora do Observatório de Educação de Jovens e Adultos- OBEJA/UNEB. Membro dos Grupos de Pesquisa: Teoria Social e Projeto Político Pedagógico - TSPPP/PPGEduC – UNEB; e Gestão, Educação, Ciencia & Tecnologias para a Inclusão Social - UNEB/DMMDC.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/8118674423943271

ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4895-1820 

Silvar Ferreira Ribeiro, Universidade do Estado da Bahia

Pós-Doutorado na Open University - Reino Unido; Mestre em Engenharia de Produção - Midia e Conhecimento; Pedagogo - Especialista em Psicopedagogia; Professor Adjunto do DCHT - Campus XIX - Camaçari; Professor Permanente do Doutorado em Difusão do Conhecimento - DMMDC; Líder do Grupo de Pesquisa Gestão, Educação e Tecnologias para a Inclusão Social; Coordenador do Laboratório de Desenvolvimento Profissional - UNEB - DCHT XIX; Membro do Conselho Municipal do Meio Ambiente (COMAM) - Camaçari - Bahia. E-mail: sfribeiro@uneb.br

Joaquim Luís Medeiros Alcoforado, Universidade de Coimbra

Doutor em Ciências da Educação. Professor da Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação e Investigador do Grupo de Políticas Educativas e Dinâmicas Educacionais, do Centro de Estudos Interdisciplinares CEIS20), da Universidade de Coimbra.

Published

2023-06-27

How to Cite

SANTOS, S. dos; SANTOS, K. S.; RIBEIRO, S. F.; ALCOFORADO, J. L. M. PEDAGOGICAL AND TECHNOLOGICAL INNOVATIONS, ORGANIZATION AND MANAGEMENT OF YOUTH AND ADULT EDUCATION. Revista Educação e Ciências Sociais, [S. l.], v. 6, n. 10, p. 4–9, 2023. DOI: 10.38090/recs.2595-9980.v6.n10. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/cienciassociais/article/view/17862. Acesso em: 22 dec. 2024.