THE IMPORTANCE OF THE HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY IN THE RURAL EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.38090/recs.2595-9980.v5.n8.76

Abstract

The theme is the importance of Historical-Critical Pedagogy in rural education - Social and Human Sciences, at the UFFS, at the Laranjeiras do Sul, at the Paraná. The aim is to understand the application of this pedagogy in rural education. The methodology consists of a case study with bibliographic references. The result indicates the valuable contribution of this pedagogyin its effectuation on rural education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Cristina Hammel, UFFS

Doutora em História, na Unioeste, campus Marechal Cândido Rondon.Possui graduação em historia pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (2002), graduação em pedagogia pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (2006) e mestrado em Educação pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (2013). 

Maria Eloá Gehlen, Universidade Federal da Fronteira Sul

Doutora em Educação pela UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO SUL (UFRGS), Mestre em Educação, Especialista em Educação Inclusiva e Ciências Penais, com Graduação em Ciências Jurídicas e Sociais e Pedagogia. Professora Adjunta C Nível 1 na UNIVERSIDADE FEDERAL FRONTEIRA SUL (UFFS) - Campus Laranjeiras do Sul, PR.

Published

2022-03-01

How to Cite

HAMMEL, A. C.; GEHLEN, M. E. . THE IMPORTANCE OF THE HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY IN THE RURAL EDUCATION. Revista Educação e Ciências Sociais, [S. l.], v. 5, n. 8, p. 76–98, 2022. DOI: 10.38090/recs.2595-9980.v5.n8.76. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/cienciassociais/article/view/13741. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático