LOCAL CURRICULUM, INNOVATION AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENT: THE CASE OF SANTO ANTÓNIO SEMINARY SCHOOL, CHIMOIO

Authors

  • Fernando Rafael Chongo Faculdade de Educação da Universidade Púnguè.
  • João Clemente de Souza Neto Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Abstract

This article aims to analyze the extent to which the local curriculum at Santo Antonio Seminary School of Chimoio stimulates innovation and technological development initiatives. In methodological terms, this is a qualitative research, in the modality on simple case study, whose data collection was based on the technique of interviews. The study concludes that the construction of the local curriculum significantly expresses innovation and technological development initiatives at the Santo Antonio Seminary School in Chimoio, Mozambique.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernando Rafael Chongo, Faculdade de Educação da Universidade Púnguè.

Pós-doutorando em Educação pela Universidade Presbiteriana Mackenzie, Brasil; Doutor em Inovação Educativa (Ciências de Educação) pela Universidade Católica de Moçambique; Professor Auxiliar na Faculdade de Educação da Universidade Púnguè.

João Clemente de Souza Neto, Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Pós-doutor e Doutor em Ciências Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Professor e Pesquisador na Universidade Presbiteriana Mackenzie – Brasil. 

Published

2024-12-31