"Clarice Lispector, você está online? Estou!":

Debatendo o território da autoria em rede social

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35499/tl.v18i2.22699

Abstract

This article aims to analyze how the notions of authorship and intellectual property are perceived through
published publications of unconfirmed authorship associated with the signature of the canonical writer Clarice
Lispector on digital platforms, on sites such as Facebook, Twitter and Pinterest. To this end, we sought to
understand the way in which texts are received by internet users, when not, listing their possible proposals at the
level of text production, other graphic aspects and meaning in the web environment, in the light of scholars such
as Roland Barthes (2004), Roger Chartier (1990, 1998, 1999, 2002, 2010), Cora Rónai (2006), Michel
Schneider (1990), among others.
Keywords: Author. Authorship. Text production. Clarice Lispector. Social media.

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Author Biographies

Rebeca Fabiana Ferreira da Silva Santos, Universidade do Estado da Bahia

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Estudo de Linguagens da Universidade do Estado da Bahia, campus I. Mestra em Estudo de Linguagens pela Universidade do Estado da Bahia, campus I. Letróloga pela Universidade do Estado da Bahia, campus I.

Oton Magno Santana dos Santos

Doutor em Educação pela Faculdade de Educação da UNICAMP, Docente do curso de Letras da Universidade do Estado da Bahia, campus XX – Brumado-BA, Professor credenciado ao Programa de Estudo de Linguagens da UNEB, Campus I – Salvador-BA e líder do grupo de pesquisa LEALLL – Linguagens e Educação: Alfabetização, Leitura, Linguística e Literatura.

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Published

2024-12-31

How to Cite

SANTOS, R. F. F. da S.; SANTANA DOS SANTOS, O. M. "Clarice Lispector, você está online? Estou!":: Debatendo o território da autoria em rede social. Tabuleiro de Letras, [S. l.], v. 18, n. 2, p. 113–125, 2024. DOI: 10.35499/tl.v18i2.22699. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/22699. Acesso em: 21 jan. 2025.

Issue

Section

DOSSIÊ TEMÁTICO