Alphabetization and Literacy: authorial teaching processes

Authors

Abstract

This article analyzes the perceptions students have in regard to their thesis and local demands which were subjects to research in areas such youth and adult education, inclusive education, teacher training and digital technologies. The project consists on the analyses of 23 intervention projects presented to the specialization course in Alphabetization and Literacy through a qualitative study with anetnomethodological inspiration. Education is seen as a human right and a social guarantee. Professors, as part on the school and local community in which they intervene, state though authorial production their political commitment to local demands. As a result, we saw that the consolidation of teacher research training demands dissemination of scientific production and the of knowledge produced by these authors.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

ANA CELESTE DA CRUZ DAVID, Secretaria da Educação do Estado da Bahia

Graduada em Pedagogia (UFBA), Mestre em Políticas Públicas, Gestão do Conhecimento e Desenvolvimento Regional (UNEB), Doutora em Difusão do Conhecimento (UFBA). Atuação na área de formação de professores, formação de gestores escolares e tecnologias digitais na educação. Curriculo lattes 

http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.do

Julimar Santiago Rocha

Mestre em Educação pela Universidade do Estado da Bahia- UNEB - Mestrado Profissional em Educação de Jovens e Adultos (2018). Especialista em Educação, Pobreza e Desigualdade Social – Universidade Federal da Bahia -UFBA. Especialista em Gestão Escolar Universidade Federal da Bahia -(UFBA). Participante dos Grupos de Pesquisa: Gestão, Organização, Tecnologia e Políticas Públicas em Educação (GP-GEPE); Gestão de experiências formativas e dos saberes pedagógicos/comunicacionais do (a) professor(a) do Curso de Licenciaturas da UNEB/UESB. Professora bolsista no Curso de Pedagogia UNEAD/UNEB na orientação de TCC. Professora colaboradora em Curso de Especialização em Libras – UNIVASF. Professora bolsista no Curso de Alfabetização e Letramento – UFBA na orientação de TCC. Atuação como gestora escolar na Modalidade EJA, e professora da Educação Básica pela Secretaria Municipal de Educação de Salvador- BA. Tem experiência na área de Educação, atuando nos seguintes temas: gestão escolar, EJA, inclusão e formação de professores.

Published

2022-09-16

How to Cite

DAVID, A. C. D. C., & Rocha, J. S. . (2022). Alphabetization and Literacy: authorial teaching processes. Scientia: Revista Científica Multidisciplinar, 7(3), 29–51. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/scientia/article/view/13008