RECEPTION AND WELCOME OF BRAZILIAN AND INTERNATIONAL STUDENTS NEWLY ADMITTED TO UNIVERSITY: EXPERIENCE REPORTS ON ACTIONS TO PROMOTE MENTAL HEALTH AND WELL-BEING

Authors

Keywords:

Higher education students, Internationalization, Health promotion, Health-promoting university, Mental health

Abstract

Objective: To report on the experience of receiving and welcoming Brazilian and international students who have recently joined a public university for international integration, through the implementation of activities to promote health and well-being with a view to improving the permanence of students. Summary of data: Active methods were used in the development of conversation circles and subjectivity immersion spaces. The experiences reported were generally evaluated positively by the team of health professionals. They have been configured as a new format of action - within the framework of the actions carried out by the student health sector - that values the effective participation of students and is oriented towards the promotion of health and well-being. Conclusion: The current report contributes to the literature, by documenting an action in the field of health promotion in a university context; and to practice, by promoting insights for implementing different health promotion practices in other higher education institutions.

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Author Biographies

Nila Larisse Silva de Albuquerque, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Doutora em Enfermagem pela Universidade Federal do Ceará. Enfermeira da Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira. 

http://lattes.cnpq.br/6239346513455893

Francisco Weslay Oliveira Mendonça, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Mestre em Psicologia pela Universidade Federal do Ceará. Psicólogo na Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira. 

http://lattes.cnpq.br/0648326448659377

Adauto de Vasconcelos Montenegro, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Doutor em Psicologia pela Universidade Federal do Ceará. Psicólogo na Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira.

http://lattes.cnpq.br/6178748254647573

Valéria Jâne Jácome Fernandes, Enfermeira na Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira - Brasil

Mestre em Enfermagem pela Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira.

José Cláudio Borges da Silva Filho, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Especialista em Medicina de Família e Comunidade pela Escola de Saúde Pública do Estado do Ceará. Médico na Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/1207446734805111

Adriana Rodrigues Rocha, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Bacharelado em Administração Pública pela Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira. Técnica em Enfermagem na Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira.

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Published

2024-09-06

How to Cite

Castelo Branco Araujo, R., Silva de Albuquerque, N. L., Oliveira Mendonça, F. W., de Vasconcelos Montenegro, A., Fernandes, V. J. J., Borges da Silva Filho, J. C., & Rodrigues Rocha, A. (2024). RECEPTION AND WELCOME OF BRAZILIAN AND INTERNATIONAL STUDENTS NEWLY ADMITTED TO UNIVERSITY: EXPERIENCE REPORTS ON ACTIONS TO PROMOTE MENTAL HEALTH AND WELL-BEING. Práticas E Cuidado: Revista De Saúde Coletiva, 5, e20177. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/saudecoletiva/article/view/20177

Issue

Section

Thematic Dossier MENTAL HEALTH CARE PRACTICES AT UNIVERSITIES

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