HEALTH EDUCATION AND DATA COLLECTION IN SCHOOLS: EXPERIENCE REPORT
Keywords:
Education, Health, Hearing screening, Nutritional statusDownloads
References
2. Brandão CR. O que é educação?, 49 reimp. Coleção Primeiros Passos. São Paulo: Brasiliense, 2007.
3. Vasconcelos EM. Educação Popular: de uma prática alternativa a uma estratégia de gestão participativa das Políticas de Saúde. Physis: revista de saúde coletiva; 2004; v 14, n. 1, p 67- 83.
4. Pereira ALF. As tendências pedagógicas e a prática educativa nas Ciências da Saúde. Cad. Saúde Públ., Rio de Janeiro, v.19, n.5, p.1527-1534, 2003.
5. Valoura LC. Paulo Freire, o educador brasileiro autor do termo Empoderamento, em seu sentido transformador. Residente do Programa Comunicante de Residência Social, 2005/2006.
6. Rocha FS. Relações entre perda auditiva, aprendizado e memória em escolares do ensino fundamental i: avaliação e usabilidade de aplicativos para o rastreio auditivo. 2018. 99f. Dissertação (Mestrado em Gestão e Tecnologias Aplicadas à Educação). Departamento de Educação, Universidade do Estado da Bahia, Salvador, 2018.
7. Haddad L. Políticas integradas de educação e cuidado infantil: desafios, armadilhas e possibilidades. Cadernos de Pesquisa, v. 36, n. 129, p. 519-546, set. dez. 2006.
8. Abreu JV., et al. Educação em Saúde: relato de experiência com pré-escolares. Nutrire: rev. Soc. Bras. 0041lim. Nutr.=J. Brazilian Soc. Food Nutr., São Paulo, SP, v.38, n.1, p.38-45, abr. 2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
Submission of originals to Práticas e Cuidado: Revista de Saúde Coletiva (Practices and Care: Journal of Public Health - PC-RESC) implies the transfer of publication rights by the authors. The copyright for manuscripts published in this journal belongs to the authors, with PC-RESC retaining rights over the first publication. The authors may only use the same results in other publications if they explicitly indicate PC-RESC as the original publication medium.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, the terms of a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License apply to the material published in this journal, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.