How education transforms the world

in honor of the Centenary of Paulo Freire

Authors

  • Gao Ran Universidade de Estudos Estrangeiros de Pequim - BFSU/China

DOI:

https://doi.org/10.30620/pdi.v12n2.p185

Keywords:

Comparative education, Tao Xingzhi, Paulo Freire, Socialism

Abstract

This is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world.

[Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022]

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Author Biography

Gao Ran, Universidade de Estudos Estrangeiros de Pequim - BFSU/China

É Professor Adjunto de História do Brasil na Universidade de Estudos Estrangeiros de Pequim (BFSU), China. Bacharel e Doutor em História pela Universidade de Pequim (PKU), defendeu em junho/2019 a tese “A Teologia da Libertação no Brasil: História e Teoria”, sob orientação do Prof. Dong Jingsheng. Desenvolve, atualmente, projeto de pesquisa sobre o papel do catolicismo progressista na formação do PT.

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Published

2023-02-07

How to Cite

RAN, G. How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire. Pontos de Interrogação – Journal of Cultural Criticism, Alagoinhas-BA: Laboratório de Edição Fábrica de Letras - UNEB, v. 12, n. 2, p. 185–196, 2023. DOI: 10.30620/pdi.v12n2.p185. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406. Acesso em: 23 nov. 2024.