COMMUNICATION METHODOLOGY WITH A SOCIAL APPLICATION FOR THE TEACHING OF ENGLISH LANGUAGE IN STATE SCHOOLS
DOI:
https://doi.org/10.29378/plurais.2447-9373.2010.v1.n1.%25pPalavras-chave:
Deficiency, Teaching, Learning, Social role, Curriculum guidelines, Suggestions, Public policyResumo
This article reflects some questions which are the result of observations done in English language classes of some state schools in Salvador. Here some aspects of the learning teaching process are focused on. Deficiencies have been perceived when some classes were observed. Due to such a fact, some suggestions are given in order to improve the English teaching, having in mind the application of a public policy as well as the preparation of fluent speakers to communicate with international tourists. The theoretical foundation was based on Canadian, American, British, and Brazilian researchers. It should be mentioned that when the teacher of English has actually a clear objective with such a process, he really might proportionate the difference so that the language can have its social role played, not only in a classroom setting, but also in the society, in order to be in accordance with the Curriculum guidelines.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
2020-08-07
Como Citar
SANTOS SILVA, C. J. dos. COMMUNICATION METHODOLOGY WITH A SOCIAL APPLICATION FOR THE TEACHING OF ENGLISH LANGUAGE IN STATE SCHOOLS. Plurais - Revista Multidisciplinar, Salvador, v. 1, n. 1, 2020. DOI: 10.29378/plurais.2447-9373.2010.v1.n1.%p. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/plurais/article/view/12. Acesso em: 25 dez. 2024.
Edição
Seção
Estudos/Ensaios
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
O conteúdo dos artigos é de estrita responsabilidade de seus autores, assumindo responsabilidade de todo o conteúdo fornecido na submissão, e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.