MATHEMATICAL BINGO WITH FIRST DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS
Keywords:
Teaching-learning mathematics, Mathematical Bingo Workshop, First Degree Polynomial Equation, AlgebraAbstract
This is an experience report in the area of algebra of a Subproject of the Institutional Teaching Initiation Scholarship Program – Pibid Matemática UFES. We developed a Mathematical Bingo Workshop to explore the mathematical concepts of first-degree polynomial equations. The workshop took place in four first-year high school/technical school classes in a a state school the city of Vitória/ES. We aimed to identify, in a playful way, the participants' difficulties regarding the content worked in previous years and solve these difficulties. Carrying out this experience made us understand the need to develop interactive classes as a way of learning content, as students become more interested in learning. Most students were surprised to play bingo with mathematics and highly praised the workshop, reporting that they were able to understand the content better.
Downloads
References
GRANDO, Regina Célia. O conhecimento matemático e o uso de jogos na sala de aula. Tese (Doutorado Em Educação) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade De Educação, Campinas - SP, 2000. Disponível em: http://matpraticas.pbworks.com/w/file/fetch/124818583/tese_grando(1).pdf . Acesso em 20 ago 2023.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Larissa Carvalho Conceição, Marilena Rebelo Coelho, Nathália da Costa Dias, Julia Schaetzle Wrobel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Uma nova publicação de artigo anteriormente publicado nos Anais do Encontro de Ludicidade e Educação Matemática, fica sujeita à expressa menção da precedência de sua publicação neste periódico, seguindo as normas de referência. Autores que publicam nos Anais do ELEM concordam com os seguintes termos:
-
O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, sintática, ortográfica e bibliográfica com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais poderão ou não ser enviadas aos autores.
-
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA).
-
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nos Anais do ELEM; exemplo: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nos Anais do ELEM.
-
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online — em repositórios institucionais, página pessoal, rede social ou demais sites de divulgação científica.