Education as permanence and possibility of overcoming the eternal feminine in Simone de Beauvoir
Keywords:
Education, Feminale Eternal, Freedom, Woman, Simone de BeauvoirAbstract
The objective of this written is to understand, from the work The Second Sex by the philosopher Simone de Beauvoir, education as an instrument of permanence or a possibility of overcoming the eternal feminine. Therefore, it is necessary to understand the key concept developed by Simone de Beauvoir: the eternal feminine, as well as a general definition of education in the work and the way in which education contributes to keeping women in a situation of distance or can bring them closer. of its autonomy and freedom.
Downloads
References
BEAUVOIR, Simone de. O segundo sexo: a experiência vivida, vol.2; tradução Sérgio Milliet. – 3ed. – Rio de Janeiro, Nova Fronteira, 2016.
BEAUVOIR, Simone de. O segundo sexo: fatos e mitos, vol.1; tradução Sérgio Milliet. 3ed. Rio de Janeiro, Nova Fronteira, 2016.
FEMINÍAS, María Luisa. A crítica de Judith Butler a Simone de Beauvoir. Sapere Aude, v.3. Belo Horizonte, 2012. Disponível em: <http://periodicos.pucminas.br/ index.php/SapereAude/issue/view/241>. Acesso em: 08 jan. 2019.
GUTIÉRREZ, Rachael. O Feminismo é um humanismo. Rio de Janeiro: Edições Antares; São Paulo: Nobel, 1985.
REYNOLDS, Jack. Existencialismo. Tradução: Caesar Souza. Rio de Janeiro: Vozes, 2013.
RIBEIRO, Djamila. Feminismo negro para um novo marco civilizatório: uma perspectiva brasileira. In: SUR: revista internacional de direitos humanos, Edição: 24. São Paulo, 2016. Disponível em: . Acesso em: 08 jan. 2019.
ROSA, Graziela Rinaldi da. MACHADO, Rita de Cássia Fraga. Simone de Beauvoir: uma filosofa feminista. In: Filósofas: a presença das mulheres na filosofia. São Paulo: Editora fi, 2016.
VIANA, Marcia Regina. Demissão ou assunção da existência: uma questão moral em Simone de Beauvoir. 2007. Dissertação de Doutorado – Universidade Gama Filho, Rio de Janeiro, 2007.