LOCAL CURRICULUM AS A SPACE TO VALUE STUDENTS’ EXPERIENCES IN BUILDING KNOWLEDGE IN THE CLASSROOM

Authors

  • Agostinho Rosário Teimoso Núcleo de Pesquisa em Educação e Contextualização no Ensino (NuPECE), instituição: Escola Secundária Geral de Mandimba – Niassa.
  • Almeida Meque Gomundanhe Instituto Superior de Desenvolvimento Rural e Biociências da Universidade Rovuma-Niassa.
  • Adriano António Laina Universidade Rovuma-Extensão de Niassa.

Abstract

The present study aims to understand how students' experiences are integrated in the construction of knowledge in the classroom. Specifically, we aim to: a) explain students’ local experiences; b) describe the impact of the local curriculum on the construction of student knowledge in the classroom; c) describe the content covered in the classroom based on the students’ experiences. To this end, we opted for a qualitative study supported by the interview technique to collect data from 5 teachers from two basic schools in the Mandimba district. The results reveal that teachers have not valued locally defined knowledge when building knowledge in classrooms. Therefore, it is essential that training and training actions for teachers in terms of the local curriculum are intensified.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Agostinho Rosário Teimoso, Núcleo de Pesquisa em Educação e Contextualização no Ensino (NuPECE), instituição: Escola Secundária Geral de Mandimba – Niassa.

Mestre em Avaliação Educacional pelo Instituto Superior de Desenvolvimento Rural e Biociências da Universidade Rovuma – Niassa, membro e pesquisador do Núcleo de Pesquisa em Educação e Contextualização no Ensino (NuPECE), instituição: Escola Secundária Geral de Mandimba – Niassa.

Almeida Meque Gomundanhe, Instituto Superior de Desenvolvimento Rural e Biociências da Universidade Rovuma-Niassa.

Doutor em Inovação Educativa pela Universidade Católica de Moçambique. Docente do Instituto Superior de Desenvolvimento Rural e Biociências da Universidade Rovuma-Niassa, membro e pesquisador do Núcleo de Pesquisa em Educação e Contextualização no Ensino (NuPECE).

Adriano António Laina, Universidade Rovuma-Extensão de Niassa.

Mestrando em Avaliação Educacional na Universidade Rovuma-Extensão de Niassa. Licenciado em Administração e Gestão Educacional pela na Universidade Rovuma-Extensão de Niassa. Pesquisador do Núcleo de Pesquisa e Contextualização no Ensino (NuPECE).

Published

2024-12-31