O ENSINO DE HISTÓRIA DA ÁFRICA NO SISTEMA EDUCACIONAL ANGOLANO E BRASILEIRO: AVANÇOS E LIMITES

Authors

  • Alex Andrade Costa UFBA
  • Jacob Lussento Cupata ISCED - Sumbe.

Abstract

This article analyzes the educational legislation and school curriculum instituted in Angola in the post-colonial period and in Brazil after the military dictatorship, in order to understand the advances and setbacks in the incorporation of African History into the school curriculum of both countries. In this sense, the study highlights the main advances and inflections in recent years as a result of the historical moment experienced by both nations.

 

KEYWORDS: History Teaching; African History; Educational Legislation.

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Author Biographies

Alex Andrade Costa, UFBA

Doutor em História/UFBA, professor adjunto da Faculdade de Educação/UFBA.

Jacob Lussento Cupata , ISCED - Sumbe.

Mestre em Relações Interculturais/Universidade Aberta de Lisboa, Docente-Assistente do Instituto Superior de Ciências da Educação do Sumbe/ISCED-S. Desenvolve pesquisa mais ampla sobre a temática deste artigo no doutoramento em Estudos Culturais, na Universidade do Minho.

Published

2021-11-24