REFLECTIONS ON GAME AS AN INTERSECTIONAL TECHNOLOGY
Keywords:
Game, Intersectionality, Race, RacismAbstract
Introduction: "Práticas e Cuidado: Revista de Saúde Coletiva" is pleased to publish a lecture from our special section Conferences/Lectures, which aims to broaden the dissemination of debates and research on issues pertaining to contemporaneity and their interaction with education and health. Aim: The aim of this section was to promote a dialog with researchers who study the world of games and the concept of intersectionality. Method: Our speaker is Dr. Kishonna Gray, who is an associate professor of writing, rhetoric and digital studies and African studies at the University of Kentucky. She is an interdisciplinary and intersectional digital media scholar whose research areas include identity, performance and online environments, embodied deviance, cultural production, video games and black cyberfeminism. This lecture was mediated by Dr. Suiane Costa, a researcher in the field of games at the interface with health and education. Results: Gray addressed the inevitable chains that link marginalized populations to stereotypical frames and limited narratives in video games. She also discussed how the multiple identities of black players affect their gaming experiences.
Downloads
References
Bettocchi, E. Pode o subalterno jogar e criar? (novembro, 2019). In: Coletânea de textos e artigos do II Simpósio Fluminense de Jogos e Educação - Representação, papéis e jogos, Rio de Janeiro, RJ.
Ferreira, S.C; Garcia, C.P.C; Dias, C.M. (2023). Desenvolvendo Board Games como tecnologia educacional para o Sistema Único de Saúde. In: Maurente, V.S; Maraschin, C. Oficinando em rede [livro eletrônico]: co-habitar tempos impossíveis. Florianópolis, SC: ABRAPSO Editora.
Grace, L. (2021). Black Game Studies An Introduction to the Games, Game Makers and Scholarship of the African Diaspora. Pittsburgh, ETC Press.
Gray, K. (2020). Intersectional Tech: Black Users in Digital Gaming. Louisiana: LSU Press.
Trammell, A. (2022). Tortura, Jogo e a Experiência Negra. E-Compós, 25, 1–21.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Suiane Costa Ferreira, Kishonna L. Gray
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Direitos Autorais
A submissão de originais para a Práticas e Cuidado: Revista de Saúde Coletiva (PC-RESC) implica na transferência, pelas(os) autoras(es), dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os manuscritos publicados nesta revista são das(os) autoras(es), com direitos da PC-RESC sobre a primeira publicação. As(os) autoras(es) somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando explicitamente a PC-RESC como o meio da publicação original.
Licença Creative Commons
Exceto onde especificado diferentemente, aplicam-se à matéria publicada neste periódico os termos de uma licença Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, que permite o uso irrestrito, a distribuição e a reprodução em qualquer meio desde que a publicação original seja corretamente citada.