GESTÃO E INOVAÇÃO NO ENSINO SUPERIOR: IMPACTOS NA FORMAÇÃO DOCENTE E INTERDISCIPLINARIDADE

Authors

Keywords:

Gestão. Líder-empreendedor. Docente. Interdisciplinaridade.

Abstract

This research will address the relevance of having a leader-entrepreneur in administration in Higher Education, which directly involves the formation of the teacher and the institutional team. With this, it aims to illustrate the importance of innovative management in teacher education and interdisciplinarity in Higher Education, as it is clear that the educational system must adapt to the needs of students. The methodology used was bibliographic research. Therefore, a survey of books and scientific papers in the field of University Education was carried out, based on authors such as: Chizzotti et al. (2012), Lenoir (2015), Viana et al. (2019), and Anony (2019). It was concluded with this work, that the current university system must stick to an interdisciplinary proposal, because through it researches will be carried out that will collaborate in the creative and critical development of the student in their daily academic and professional activities. For this to be done correctly, the Manager of the Higher Education Institution must be present, encouraging and training its employees and teachers in the use of ICTs. Therefore, it is essential that the University Institution innovates in educational praxis, where it preaches that teaching within the classroom is not simply its management, on the contrary, it should be concerned with stimulating interdisciplinary research.

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Author Biographies

Elder Luiz Pires Silva, Universidade Estácio de Sá

Mestrado em Internacional em Auditoria e Gestão Empresarial - Universidad Europea Del Atlántico. Especialização em em Docência e Gestão do Ensino Superior na Estácio de Sá e em Direito do Trabalho pela Universidade Norte do Paraná. Graduação em Ciências Contábeis pela Faculdade Independente do Nordeste. Atuação como professor tutor de graduação e pós-graduação do Centro Universitário Leonardo da Vinci.

Elisângela Andrade Moreira Cardoso, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)

Mestra em Educação (PPGEd/UESB) e em Docência Universitária pela Universidade Tecnológica Nacional de Buenos Aires (UTN/AR); Graduada em Pedagogia com Habilitação em Gestão Escolar (UESB) e em Letras (UNIMES). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisa Movimentos Sociais, Diversidade, Educação do Campo e da Cidade (GEPEMDECC/UESB) e do Grupo de Estudos e Pesquisa Didática, Formação e Trabalho Docente (DIFORT/UESB), ambos com registro na CNPq; Professora efetiva da Educação Básica na rede municipal de ensino de Vitória da Conquista/BA.

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Published

2021-09-16

How to Cite

Silva, E. L. P., & Cardoso, E. A. M. (2021). GESTÃO E INOVAÇÃO NO ENSINO SUPERIOR: IMPACTOS NA FORMAÇÃO DOCENTE E INTERDISCIPLINARIDADE. Diálogos E Diversidade, 1, e11282. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/rdd/article/view/11282

Issue

Section

Artigos de fluxo contínuo