THE STATE OF THE ART ON LOCAL CURRICULUM RESEARCH IN MOZAMBIQUE
Abstract
This article aims to analyse research carried out in the field of local knowledge, the Local Curriculum (LC), the primary school curriculum and the implementation and management of the Local Curriculum. Based on reflections of the works in our possession, which were the focus of the study, they focus on local knowledge in schools, the Local Curriculum, the national curriculum, strategies for managing and implementing the local curriculum; dialogue between local knowledge and scientific knowledge. The results of the work carried out provide an overview of the difficulties and successes in the process of implementing the local curriculum and in the development of education. They also show that the introduction of the Local Curriculum in schools has reduced the gap between modern (scientific) culture and traditional indigenous culture and improved student learning.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O encaminhamento dos textos para a revista implica a autorização para a publicação.
A aceitação para a publicação implica na cessão de direitos de primeira publicação para a revista.
Os direitos autorais permanecem com os autores após a publicação na Revista África(s).
Os autores dos textos assumem que são autores de todo o conteúdo fornecido na submissão e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.