THE STATE OF THE ART ON LOCAL CURRICULUM RESEARCH IN MOZAMBIQUE

Authors

  • Atalia Mondlane Universidade Pedagógica e chefe de Departamento de Pesquisa na Faculdade de Educação e Psicologia na Universidade Pedagógica de Moçambique em Maputo.
  • Faira Ibrahimo Universidade Pedagógica de Moçambique em Maputo, Faculdade de Ciências Naturais e Matemática.

Abstract

This article aims to analyse research carried out in the field of local knowledge, the Local Curriculum (LC), the primary school curriculum and the implementation and management of the Local Curriculum.  Based on reflections of the works in our possession, which were the focus of the study, they focus on local knowledge in schools, the Local Curriculum, the national curriculum, strategies for managing and implementing the local curriculum; dialogue between local knowledge and scientific knowledge. The results of the work carried out provide an overview of the difficulties and successes in the process of implementing the local curriculum and in the development of education. They also show that the introduction of the Local Curriculum in schools has reduced the gap between modern (scientific) culture and traditional indigenous culture and improved student learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Atalia Mondlane, Universidade Pedagógica e chefe de Departamento de Pesquisa na Faculdade de Educação e Psicologia na Universidade Pedagógica de Moçambique em Maputo.

Docente da Universidade Pedagógica e chefe de Departamento de Pesquisa na Faculdade de Educação e Psicologia na Universidade Pedagógica de Moçambique em Maputo. Doutora em Educação/Currículo pela Universidade Pedagógica em Moçambique.

Faira Ibrahimo, Universidade Pedagógica de Moçambique em Maputo, Faculdade de Ciências Naturais e Matemática.

Docente da Universidade Pedagógica de Moçambique em Maputo, Faculdade de Ciências Naturais e Matemática. Doutora em Educação/Currículo pela Universidade Pedagógica de Moçambique.

Published

2024-12-31