ANGOLA: PAZ, DEMOCRACIA E DESENVOLVIMENTO HUMANO
Abstract
This article aims to evaluate the impact of human development policies in Angola, especially with regard to education, health and quality of life of the population. To this end, we analyzed data relating to the dimension of education, measured by the education index, which takes into account the average years of study of the adult population and the expected years of study of school-age children. Furthermore, we also consider the health dimension, measured by life expectancy at birth, which are essential conditions for the country's post-war social and economic development. The results obtained reveal that human development policies implemented in Angola have not been effective in improving the population's quality of life, especially in rural areas where access to education and health is still limited.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O encaminhamento dos textos para a revista implica a autorização para a publicação.
A aceitação para a publicação implica na cessão de direitos de primeira publicação para a revista.
Os direitos autorais permanecem com os autores após a publicação na Revista África(s).
Os autores dos textos assumem que são autores de todo o conteúdo fornecido na submissão e que possuem autorização para uso de conteúdo protegido por direitos autorais reproduzido em sua submissão.