About Educational Dance

An essay about contributions to a non-indegenous education

Authors

Abstract

There is some considerable recurrence of studies that point out the european contributions to indegenous people, around the world. Besides questionable, these perspectives choque and make invisible all cultural collaborations which these people offered and keep offering to non-indegenous societies. In this essay, we seek to reflect about how the emphasis in ethnic-racial relations can transform and make education better, not only from scholar curriculum, but also in and for University education. We are dialoguing with bell hooks, Achille Mbembe, Tomaz Tadeu Silva and Ailton Krenak, specially.

Key-words: Education; Indegenous theme; Decolonial Literature.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isabella Nunes Mello, Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)

Interesse na area de estudos decoloniais, com enfase nos povos originários. Busco produções historiográficas produzidas pelos próprios sujeitos étnicos, assim como levantar questões a respeito de como autentificar esses conhecimentos dentro da academia e nos demais espaço de produção e circulação de conhecimento.

Helena Azevedo Paulo de Almeida, Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)

Helena Azevedo Paulo de Almeida é doutoranda em História pela Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP), é pesquisadora integrante no Núcleo de Estudos em História da Historiografia e Modernidade (NEHM/UFOP), do Grupo de Pesquisa em História Ética e Política (GHEP/UFOP), do Laboratório de Ensino em História (LEHIS/UFOP) e editora colaboradora da Revista HH Magazine – humanidade em rede.

Published

2020-12-16

How to Cite

Nunes Mello, I., & Azevedo Paulo de Almeida, H. (2020). About Educational Dance: An essay about contributions to a non-indegenous education. Abatirá - Revista De Ciências Humanas E Linguagens, 1(2), 574–594. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/abatira/article/view/9629