Women and EJA
The challenges and conditions to be woman and student in the youth and adult education
Abstract
This work aims to present the result of the research that sought to analyze the experiences of women as students of Youths and Adults Education (EJA). With a qualitative approach, in this investigation we appropriate as theoretical support the works carried out by Arroyo (2006; 2007), Leoncy (2013), Louro (2004), Reis (2009), among others. The data collected and analyzed give us conditions to affirm that the trajectories of these women were interrupted in childhood due to several issues, which include, above all, the fact of being woman.
Keywords: Trajectories; EJA; Woman; Obstacles.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.