Black female biology teachers
Narratives from becoming teachers
Abstract
This article intends to discuss the way through which racial identity can influence the construction of teacher identity. For this reflection, it has been used the autobiographical narrative perspective and methodology, as it makes it possible to register the impacts of life experiences and training on professional practices, of the pedagogical knowledge constructed through their experiences. The empirical material of this study consists of the life trajectories of a black biology teacher in her early years of teaching and the autobiographical memorial of a future biology teacher. The crossings of ethnic identity pertinent to black women and their awakening to their racial identity were addressed. The article argues about the importance of teacher training, in general and, in biology in particular, to deepen the ways of intervening in situations of school racism and also to prepare future teachers in pedagogical practices guided by awareness in the fight against racism.
Keywords: initial teacher training; black female teachers; autobiographical narratives; biology education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.