IMPLANTATION OF QR CODES IN MEDICINAL GARDEN OF A HEALTH CENTER AS A PERMANENT EDUCATION RESOURCE

Authors

Keywords:

Educational Technology, Education, Continuing, Plants, Medicinal, Complementary Therapies

Abstract

Objective: To describe the implementation of QR codes on the nameplates of plants available in the garden of a Health Center, as a pedagogical resource for Continuing Education for professionals and users. Method: This study is presented as an experience report of a project developed by multidisciplinary residents in family health at the Federal University of Santa Catarina, in the city of Florianópolis, between 2019 and 2020. Results: During its development, results were observed greater than expected, such as the expansion of technology to gardens at other Health Centers and the production of a series of informative videos with specialists in medicinal plants. Conclusion: This work highlights the need to expand investments for training primary care professionals at the use of medicinal plants, as a way to implement the National Policy on Medicinal Plants and Herbal Medicines at the local level.

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Author Biographies

Felipe Sappino Sala, Universidade Federal de Santa Catarina - Brasil

Graduado em odontologia e Especialista em Saúde da Família pelo programa de Residência Multiprofissional em Saúde da Família. 

Tânia Regina Prado, Nutricionista na Casa de Apoio à Saúde Indígena do Distrito Sanitário Especial Kayapó Mato Grosso - Brasil

Mestre em Nutrição pela Universidade Federal de Santa Cantarina.

Leila Nery dos Santos Souza, Farmacêutica na Prefeitura Municipal de Florianópolis - Brasil

Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina.

Janaina Das Neves, Professora no Programa de Pós-Graduação em Nutrição da Universidade Federal de Santa Catarina - Brasil.

Doutora em Ciências pela Universidade Federal de São Paulo. Professora na Residência Multiprofissional em Saúde da Família da Universidade Federal de Santa Catarina. Integrante do Centro Colaborador em Alimentação e Nutrição do Escolar do Estado de Santa Catarina.

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Published

2022-06-29

How to Cite

Sala, F. S., Prado, T. R., Souza, L. N. dos S. ., & Das Neves, J. (2022). IMPLANTATION OF QR CODES IN MEDICINAL GARDEN OF A HEALTH CENTER AS A PERMANENT EDUCATION RESOURCE. Práticas E Cuidado: Revista De Saúde Coletiva, 3, e13320. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/saudecoletiva/article/view/13320

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