HEALTH EDUCATION IN THE MIDDLE OF THE PANDEMIC: AN ANALYSIS ON THE ROLE OF UNIVERSITY EXTENSION AND THE SUS
Keywords:
Health education, Interdisciplinary communication, COVID-19, SUSDownloads
References
2. Folha informativa – COVID-19 (doença causada pelo novo coronavírus). Organização Pan-Americana de Saúde, 2020. [Acesso 31 de outubro de 2020]. Disponível em: https://www.paho.org/bra/index.php?option=com_content&view=article&id=6101:co vid19&Itemid=875
3. Gonçalves M. C, et al. Educação permanente em saúde: dispositivo para a qualificação da Estratégia Saúde da Família. Belém: UFPA, 2008. [Acesso 28 de outubro 2020]. Disponível em: https://www.unasus.unifesp.br/biblioteca_virtual/esf/2/unidades_conteudos/unidade09/unidade09.pdf
4. Freire Paulo. Paulo Freire: educador-pensador da libertação, 1987. [Acesso 28 de outubro de 2020]. Disponível em: https://www.scielo.br/pdf/pp/v27n1/1980-6248-pp-27-01-00093.pdf
5. Ceccon RF, Schneider IJC. Tecnologias leves e educação em saúde no enfrentamento à pandemia da COVID-19. SciELO Preprints, 2020. [Acesso 30 de outubro de 2020]. Disponível em: https://preprints.scielo.org/index.php/scielo/preprint/view/136/160
6. Pierro B. Epidemia de fake news. Pesquisa FAPESP, 2020. [Acesso 31 de outubro de 2020]. Disponível em: https://revistapesquisa.fapesp.br/epidemia-de-fake-news/
7. Faro André, et al. COVID-19 e saúde mental: a emergência do cuidado. Estudos de Psicologia (Campinas). 2020;37. [Acesso 31 de outubro de 2020]. Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-166X2020000100507
8. Malavé Mayra Malavé. O papel das redes sociais durante a pandemia. Fiocruz; 2020 [Acesso 31 de outubro de 2020]. Disponível em: http://www.iff.fiocruz.br/index.php/8-noticias/675-papel-redes-sociais
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
Submission of originals to Práticas e Cuidado: Revista de Saúde Coletiva (Practices and Care: Journal of Public Health - PC-RESC) implies the transfer of publication rights by the authors. The copyright for manuscripts published in this journal belongs to the authors, with PC-RESC retaining rights over the first publication. The authors may only use the same results in other publications if they explicitly indicate PC-RESC as the original publication medium.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, the terms of a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License apply to the material published in this journal, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.