DORAMA POUSANDO NO AMOR POTENCIALIDADES NO ENSINO DE GEOGRAFIA

Authors

Keywords:

Geografia, Dorama, Ensino-aprendizagem, Cultura digital

Abstract

In this work, the contribution of the South Korean series Landing in love, transmitted on Netflix streaming, to the teaching of Geography is analyzed. Thus, the dorama instrument was used in a public school in Mossoró, in order to understand how the series can contribute to the teaching-learning process in a context of a new ethos involved by a semiotic-cognitive-cultural-human ecosystem (BUZATO, 2021). The didactic sequence is presented through conversations, exposure of South Korean drama, questions and textual production. The “conversations” among the texts, the drama and the skills of teaching Geography reveal the place of knowledge and highlight what is significant for the student and necessary for a teaching practice in the context of digital culture.

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Author Biographies

Clédna Kalyne Medeiros Dantas Alves, Universidade Estadual do Rio Grande do Norte (UERN)

Mestre em Educação e graduada em Geografia, ambos pela Universidade Estadual do Rio Grande do Norte (UERN).

Mayra Rodrigues Fernandes Ribeiro, Universidade Estadual do Rio Grande do Norte (UERN)

Doutora em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ). Atuou como Assessora, Diretora e Pró-Reitora Adjunta de Extensão da UERN. É Professora do Mestrado em Educação - PosEDuc (UERN). Membro do Grupo de Pesquisa Formação e Profissionalização do Professor - UERN e do Grupo de Pesquisa em Docência e Cibercultura - UFRRJ.

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Published

2023-10-26

How to Cite

Alves, C. K. M. D., & Ribeiro, M. R. F. (2023). DORAMA POUSANDO NO AMOR POTENCIALIDADES NO ENSINO DE GEOGRAFIA . Diálogos E Diversidade, 3, e18088. Retrieved from https://revistas.uneb.br/index.php/rdd/article/view/18088

Issue

Section

Dossiê temático: Formação Docente & Educomunicação