The teaching of struggles in remote school physical education classes: a Iptis experience report
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v8.i10.p94-97Keywords:
Classes, Physical Education at School, FightsAbstract
This work is an account of experience in IPTIS about the teaching of fights in a school in the city of Guanambi-Bahia in the period of the COVID-19 pandemic. The objective of this experience report is to describe and analyze the insertion of the theme struggles in school physical education classes, given its limitations and possibilities experienced in the COVID-19 pandemic period. For the development, we used the information acquired from the observation of the activities worked in physical education classes in a municipal school of Guanambi-Bahia, in the second semester of 2021. In conclusion, it was noticeable that the insertion of the content fights in the classes can generate a good involvement and learning, being the theme well received by the students, where it was possible to break some stigmas and bring the fights conceptually and historically with discussions and reflections on the subject.
Downloads
References
BRACHT, Valter. A constituição das teorias pedagógicas da Educação Física. Cadernos Cedes, ano XIX, nº 48, Agosto/99.
GONÇALVES, Natalia. Tematizando as lutas dos desenhos animados: uma leitura crítica através da abordagem cultural. Educación Física y Deportes, Buenos Aires. n. 147, Agosto de 2010, Buenos Aires, 2010.
NASCIMENTO, Paulo Rogerio Barbosa do. Organização e Trato Pedagógico do Conteúdo de Lutas na Educação Física Escolar. Revista Motrivivência, Ano XX, nº 31, p. 36-49, dez./2018.
NUNES, Hugo Cesar Bueno. Lutas e artes marciais: possibilidades pedagógicas na Educação Física escolar. EFDeportes.com, Revista Digital. Buenos Aires, Año 18, Nº 183, Agosto de 2013.
RODRIGUES, Vinícius Salomão et al. As lutas na Educação Física Escolar a partir da percepção dos estudantes. RENEF, [S.l.], v.7, n. 10, p. 2 - 9, jun. 2018.
SILVA, Jaqueline et al. Ensino das lutas na educação física escolar: um relato de experiência fundamentado no ensino centrado no aprendiz. Instituto Federal de Mato Grosso - Campus Confresa, Revista Prática Docente. v. 5, n. 2, p. 823-842, mai/ago 2022.
SILVA, Maria Heleni Henrique da; MARTINS, Raphaell Moreira. Educação Física Escolar contextualizada e dialógica: um percurso histórico em busca das primeiras evidências antes dos anos de 1980. Corpus sci. Rio de Janeiro, v.11, n.1, p. 55-67, jan/jun. 2015
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.