Integral education: capes scientific research on municipal education plans
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v8.i10.p49-53Keywords:
Integral Education, Municipal Education Plans, Scientific ResearchAbstract
The study aims to know the reality of scientific research regarding Integral Education in the Municipal Education Plans (PME) of the Territory of Identity of the Productive Sertão between the years 2015 to 2019, identifying the number of productions of this nature in this space. It methodologically adopts the State of Knowledge, through the qualitative approach and documentary analysis made in the database of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES). The date reveal the absence of research on PME in this territory, leaving recommended the presence of research on the implementation and implementation of Integral Education in this region.
Downloads
References
ABIATTI, Andreia. O direito à educação integral nos planos de educação (2015-2025) dos municípios da região metropolitana de campinas. Tese de Doutorado - Universidade Estadual de Campinas, p. 504. 2019. Disponível em: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=8926660. Acesso em: 7 de março de 2022.
ARAÚJO, Denise; ALMEIDA, Maria Zeneide. Políticas educacionais: refletindo sobre seus significados. Goiânia, Educativa, v. 13, n. 1, p. 97-112, jan./jun. 2010.
MOROSINI, Marília Costa. Estado de conhecimento e questões do campo científico. Educação (UESM), Vol. 40, n.º 1, p. 101-116, dezembro de 2015.
OLIVEIRA, Talline. Educação integral: análise da implementação das políticas educacionais para cumprimento da Meta 6 do PME de Santarém-PA. Dissertação de Mestrado - Universidade Federal do Oeste do Pará. São Paulo, p. 158. 2019. Disponível em: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=8926660. Acesso em: 7 de março de 2022.
VILAS BOAS, Mariana; ABBIATI, Andreia. A educação (em tempo) integral no brasil: um olhar sobre diferentes experiências. RPGE–Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. 3, p. 1573-1597, set./dez. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.